Operatie gaat door...

Lieve meiden,

Eindelijk kan ik weer op het forum komen, dat lukte weer eens een paar dagen niet, erg vervelend! Maar goed, nu kan het gelukkig weer en kan ik mijn frustraties eindelijk weer even kwijt. Gistermorgen moesten we weer  naar de gyn om te kijken hoe het ervoor stond met de cyste die hij vorige keer had gezien. En helaas helaas zat ie er nog...was zelfs nog een eindje gegroeid ook en duidelijk gevuld met bloed i.p.v. met vocht. Aan de andere kant zat er nu ook al eentje, wat volgens de gyn toch eigenlijk wel met zekerheid betekent dat ik echt endometriose heb.....  De operatie gaat dus door, 19 juli, op onze trouwdag (5 jaar getrouwd dan), ga ik onder het mes en gaan ze kijken wat ze allemaal vinden in mijn buik. Spannend hoor, vooral omdat er nu bijna zeker iets te vinden zal zijn. Eerst was het nog alleen maar om te kijken, nu jammergenoeg ook om wat te gaan doen, want als ze haarden van endometriose tegenkomt die ze weg kan branden dan doet ze dat meteen. En een HSG wordt dan meteen gedaan, dus eigenlijk hangt daar vanaf of IUI daarna nog zin heeft, of dat het meteen een IVF verhaal gaat worden. Ik heb er zo de balen van! Kon er ook nog wel bij, alsof het nooit ophoudt, die stroom met vervelende dingen in mijn leven... Tot overmaat van ramp hoorde ik 's avonds over maar liefst 3 nieuwe zwangeren erbij, fuck fuck fuck! En eentje ook nog 'per ongeluk', hoe krijgen ze het voor elkaar als het ons niet eens 'expres' lukt?? Ik weet het wel, dat gebeurt overal en bij iedereen in de omgeving, maar het was net even de overbekende druppen op dat moment! Ik heb gejankt en ik was zoooo boos en verdrietig en teleurgesteld en....alles wat je maar kunt bedenken kwam er even uit. Daarna heb ik bijna 11 uur achter elkaar geslapen, dus ik had het nodig denk ik. En nu is er weer een nieuwe dag en spookt er meteen weer alles achter elkaar door mijn hoofd. Ik ben het echt even beu allemaal!

Ik ga snel nog wat berichtjes bijlezen die ik gemist heb de afgelopen dagen. Iedereen die het nodig heeft heel veel sterkte en succes toegewenst!

veel liefs, Anke

Hoi lieve Anke

Wat moet je toch een hoop doorstaan. Wat is het toch allemaal oneerlijk verdeeld over de wereld!! Precies wat je zegt, waarom kan er iemand perongeluk zwanger raken als vele van ons het niet expres lukt!! grrrr om  echt boos en verdrietig van te worden.
Ik hoop iig dat je na de operatie dadelijk snel een wondertje in je armen mag sluiten want het is je zo gegund meid!
Heel heel veel sterkte en succes en geef de moed niet op!! Al is het soms verdomd moeilijk!!

xxx Niekje

Lieve Anke,

Het is inderdaad helemaal niet eerlijk en ik kan me goed voorstellen dat je, je alles behalve happy voelt nu!!! Ik vind het zo rot voor je!! Gelukkig kun je wel vrij snel geholpen worden, maar ja, het is natuurlijk bij lange na niet wat je wilt!! Ik hoop zo voor je dat je nu eens geluk hebt en je, ook al zou het door IVF zijn, dat maakt voor het eindreslutaat natuurlijk niet uit, gauw een lief klein wondertje in je buik mag hebben!!!!
Moeilijk he, die nieuwe zwangeren of pas bevallen mensen... Van de drie collega's met wie ik tegelijk zwanger was, zijn er nu 2 bevallen, vorige week.
En mijn buurvrouw gaat me denk ik eerdaags ook vertellen dat ze zwanger is, want ze maakte al wat opmerkingen in die richting en ik weet dat ze ook "bezig zijn" Ik ontloop haar gewoon een beetje, terwijl het misschien wel helemaal niet zo is....

Maar goed, ik denk aan je Anke, ik wou dat ik iets voor je kon doen! In ieder geval een dikke knuffel en een kus van mij

Mickey

Hoi Kletskoppie,

Ik weet niet of je me nog kent maar ik heb ook jaren (helaas) hier rondgezworven, maar ben inmiddels 31 weken zwanger van IUI nummer 6. De reden dat ik even reageer is omdat ik precies hetzelfde had als jij en ik je even een hart onder de riem wilde steken. Ik had aan de lopende band met bloed gevulde endometriose-cysten en er bleken na 2 kijkoperaties ook verklevingen te zitten bij m'n eierstokken. Na de laatste kijkoperatie (toen hebben ze ook wat kleine plekjes weggehaald en een HSG gedaan) zijn we begonnen met IUI omdat we liever niet meteen met IVF wilden starten. Bij de allerlaatste poging (de 6e) was het raak! Bij de 5e ook eigenlijk, maar toen kreeg ik meteen een vroege miskraam. De eerste drie keer IUI was zonder hormonen, de laatste drie keer was met Menopur. Het kan dus wel allemaal, laat je niet ontmoedigen! De operatie valt hartstikke mee en je hebt het geluk dat je die HSG niet bewust meemaakt.
Ik hoop dus voor jou dat het allemaal mee gaat vallen, want na een HSG ben je extra vruchtbaar. En mocht je toch met IUI of IVF moeten beginnen: houd moed! Want het is bij genoeg dames van dit forum toch nog goed gekomen...

Succes met al je behandelingen!

Groeten, Saartje

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Doet me goed om even een reactie te krijgen van meiden die echt weten hoe het voelt en wat het allemaal met je doet dat je zooooo graag een kindje wilt en dat het maar niet wil lukken.
Saar, ik was al bezig met IUI, ook met Menopur, 2 pogingen gehad nu. Maar doordat het zo blijft rommelen en ik ook niet meer dan 1 eitje krijg wil de gyn nu eerst kijken hoe het er van binnen allemaal uit ziet. Fijn om te lezen dat het zelfs met die verklevingen enzo ook nog goed kan komen! Echt geweldig dat je zwanger bent geraakt van die laatste IUI!
Er zit nu niks anders op dan maar weer rustig aan af te wachten. Eerst die operatie, daarna sowieso even rust tot na mijn controle 2 weken na de operatie. En afhankelijk van wat er gevonden is daarna weer verder met IUI en evt. met IVF. Op zich is het wel fijn om nu even geen hormonen te hoeven spuiten en even geen onzekerheid met wachtweken enzo. Maar ik vind het toch moeilijk om er rust over te krijgen, aangezien ik nu weer met die operatie in het vooruitzicht zit. Die operatie zelf vind ik niet zo eng, maar de uitslag des te meer!

Jullie ook allemaal veel succes en sterkte, want ik weet heus wel dat ik niet de enige ben die zo zielig zit te zijn.... Liefs, Anke

lieve Anke,

Meisje toch, wat krijg je toch veel op je bordje!
Het zit je echt aan alle kanten tegen.
Gek hoe sommige mensen ook werkelijk alles op hun pad krijgen. Oneerlijk he!?!

Ik hoop dat je operatie mee zal vallen en dat de uitslag ook niet al te negatief is!
En dan mag voor jou onderhand het zonnetje wel eens gaan schijnen!!!
Je hebt het verdiend!!!!

liefs
mama Peet

Lieve Anke,
Ik reageer ook nog even op deze topic...
Omdat ik volgende week de hele week in Nijmegen ben vanwege de 4-daagse wil ik je vast heel veel sterkte wensen met je operatie.
Denk eraan dat deze operatie die vervelende endo vermindert, of heb jij er geen last van ?
De HSG maakt je inderdaad meer vruchtbaar dus: wie weet ?
Doe het rustig aan en laat je te veel ontmoedigen doordat je misschien over moet op IVF want ook daarmee zijn fantastische resultaten geboekt , al vind ik het zelf ook moeilijk om in te geloven.... het is ons nog niet gelukt
En overal om je heen gaat het - lijkt het wel - vanzelf...
Precies zoals je schrijft, oneerlijk en om boos maar vooral ook heel verdrietig van te worden
Wij begrijpen dat wel hoor , we kennen die gevoelens hier allemaal helaas maar al te goed

Sterkte meid !

Liefs, sunshineJo

Lief dat jullie zo aan me denken!

Sunshine Jo.... Ik heb het idee dat nu wel een heleboel puzzelstukjes op zijn plaats vallen, want al die rare pijntjes en klachten kunnen misschien wel toegeschreven worden aan die endo ja. Ik hoop dat ze er wat aan kan doen met die kijkoperatie en dat de HSG ook goed uitvalt. Daarna snel weer aan de bak met onze 3e IUI poging....

Het valt allemaal niet mee om telkens weer die tegenslagen te moeten verwerken, want de laatste jaren waren echt heel erg moeilijk. Maar ik MOET gewoon door en proberen telkens toch weer positief te blijven, want anders red ik het niet. Op dit moment heb ik weer even een flinke dip.....maar ik zal daar een nieuwe topic over schrijven, is makkelijker.

Liefs, Anke

Terug
Bovenaan