operatie

Vorige week te horen gekregen dat de baby gelijk bij de geboorte geopereerd moet worden. Op zich een operatie die "makkelijk" te doen is (darmfsluiting), maar de herstelperiode is minimaal 6 weken! Deze tijd moet ze dus ook in het ziekenhuis blijven.
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik mag er ook 6 weken bij blijven, maar heb ook nog een zoontje van 2,5 thuis zitten. Heb geen idee hoe ik dit moet doen. Je wil natuurlijk de band met je kindje opbouwen, maar je wil de ander niet in de steek laten...
Wie oh wie heeft advies voor mij?!

Marieke
 
Hoi,

Mijn zoontje is 4 jaar geleden ook geboren met een darmafsluiting. Dit wisten wij niet! Is ons verteld dat ze dit ook niet hadden kunnen zien. Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen?
Hij is pas na 5 dagen geopereerd. En moest een week in het ziekenhuis blijven. Waarom is het bjii jullie zes weken? En waar zit de afsluiting. Ik vind het wel heel bijzonder dat ze dat nu al weten!
Sterkte ermee!
 
Jee dat is schrikken! Het zullen hoe dan ook heftige weken worden... Tja je kunt je zoontje van 2 ook iet 6 weken missen.... Heb je veel familie inde buurt? En is t zh in de buurt? Dan zou je zoon bijv dagelijks ergens opgevangen worden zodat jij dan naar t zh kan en dan 's avonds nog een keer ofzo? Moeilijk!!
Sterkte... Wat vreemd dat de herstelperiode voor de een 1 week is en voor de ander 6... Dan zal de afsluiting wel op heel verschillende plekken liggen?
 
Jeetje meid wat moeilijk..

Ik kan je geen ervaringstips geven maar wilde je wel even een hart onder de riem steken.

Probeer er een beetje evenwicht in te brengen. Hoop dat behulp met veel lieve naasten zal lukken.

Liefs Lisette



 
Wat een lieve berichtjes allemaal.
Ze zijn er achter gekomen door een standaard controle bij de gynaecoloog. De darmlis was toen 13 ml ipv van de max van 10 ml. Hij heeft me toen doorverwezen naar het AMC omdat dat eventueel kon betekenen dat er ergens in de darmpjes een afsluiting zat. In het AMC konden ze natuurlijk nog niks zeggen, maar moest voor controle na 3 weken terugkomen. De darmlis stond toen inmiddels op 30 ml, waardoor ze er dus vanuit kunnen gaan dat er een afsluiting zit. De afsluiting zit ergens bij de dunne darm (jejunum), wat gelukkig betekent dat het alleen deze afwijking betreft en geen afwijkingen van het hartje of nieren (wat in 30% van de gevallen dus wel zo is). Gelukkig woont mijn schoonfaamilie hier in Hoorn die dus wel veel op Sam kunnen passen. Zelf moet ik elke dag van Hoorn naar amsterdam afreizen, al is dit ook nog te overzien.

@mamvanlenn; heeft Lenn de eerste dagen dus gewoon te eten gekregen of kwam het elke keer weer terug?

Groetjes Marieke
 
Hij heeft inderdaad gewoon te eten gekregen. Maar wilde het niet, met een spuitje probeerde we er toch iets in te krijgen. Maar hij spuugde ontzettend veel gal. Echt knalgeel. En huilde heel veel zo zielig.
Maar toch apart dat jullie dat nu al weten, maar bij ons is het ook pas in de laatste weken gebeurt dat hij in mijn buik zat. En er is toen natuurlijk geen echo meer gemaakt. Het was in principe goed in aanleg. Maar later dus verdraait.

Heel veel sterkte verder. Zal wel even heftig zijn. En waarom moet het kindje dan straks zo lang blijven?
 
Omdat ze pas na ongeveer 4 weken (wanneer er minder dan 25CC aan maagsappen naar buiten komt) gaan proberen te voeden via de normale weg. Dit heeft ook weer even gewenning nodig en baby mag pas naar huis als het helemaal normaal drink en poept....
 
Terug
Bovenaan