opgeblazen buik: teveel voeding?

Mijn zoontje van bijna 6 maanden heeft sinds twee dagen een erg opgeblazen buik na het eten. Dit lijkt in eerste instantie misschien normaal maar hij geeft ook ineens veel op. Zowel de flesvoeding als het fruit en groentehapje spuugt hij een gedeelte uit.

We hebben een week geleden al geprobeerd om van 4 naar 3 voedingen te gaan maar dat is niet gelukt omdat hij heel erg honger had rond 5 uur. De groentehap was toen niet voldoende en hij raakte overstuur waardoor ik hem toen toch maar een fles heb gegeven.
Hij krijgt nu 4 x  180 cc + 6 scheppen (= ± 200 cc en eentje met rijstebloem), een klein potje fruit en een half potje 6 maanden groentehap.

Krijgt hij toch teveel waardoor hij zo opgeblazen wordt en overgeeft? Of zou er iets anders aan de hand zijn? Hij heeft er ook wel last van volgens mij want hij ligt de hele dag te jengelen tijdens het spelen (zeurend geluid maken).
Zijn ontlasting is verder normaal (ongeveer 2 poepluiers per dag). Ook drinkt hij de flessen rustig leeg en laten we hem voldoende boeren.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin
 
hallo...

opgeblazen buik duidt meestal op gasvorming...wat een erg onprettig gevoel kan geven....en dus ook kan verklaren waarom het er weer uit komt.
Gezien je schema lijkt t me niet dat je overvoed. Vraag evt. telefonisch advies bij cb.
Succes.
Wendy  
 
Hallo,

Ik zou ook even het cb of de ha  bellen, want het zou niet aan het schema moeten liggen. Want mijn zoontje  is 6 maanden en  krijgt precies hetzelfde voeding.
Groetjes
Tessa  
 
hallo,
ik sluit me helemaal aan bij de eerste twee reacties. mijn zoontje is bijna 7 maanden en heeft het zelfde voedingsschema als jouw kindje.
dus ik zou ook zeker even langs het cb of de huisarts gaan.
groetjes
 
Terug
Bovenaan