opgeblazen buik/vermoeide ademhaling

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb dit berichtje ook al op het oktober 2006 moeders forum gezet, maar ik heb de indruk dat hier iets meer op gekeken wordt.

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu 9 weken zwanger en heb al sinds de eerste weken een opgeblazen buik. Het is wel met de weken erger geworden. 's Morgens gaat het wel. maar hoe later op de dag, hoe groter die buik wordt.
Nu is het zelfs zo dat ik een zware ademhaling heb.
Ik begin me af te vragen of dit wel met de zwangerschap te maken heeft.

Herkend iemand dit?

Groetjes!

Hoi Loti!

Ik herken dit helemaal! Begin ook elke ochtend met een broek die nog makkelijk dicht gaat maar hoe verder de dag vordert, hoe strakker ie gaat zitten. Ben ook nog steeds erg aan het boeren enzo. Ik heb al van verschillende kanten gehoord dat dit normaal is en we hoeven ons dus geen zorgen te maken ;-)

Groetjes,
Kipling26

Hoi,

Ook ik herken je verhaal. Ben pas net 4,5 weken zwanger maar ik heb het gevoel alsof iedereen het aan me kan zien. Heb echt een 'bolle' buik... zijn dit je darmen die uitzetten? Wie weet het?

Groetjes Bientje

Hoi,

Je darmen (en andere organen) moeten nu een beetje aan de kant geschoven worden om plaats te maken voor je baarmoeder. De hele boel word nu een beetje naar boven of naar opzij gedrukt. Ook kan je door de hormonen een slechtere stoelgang krijgen. Daardoor kun je je ook meer opgeblazen voelen. Je banden gaan oprekken, en dat kan weer pijnscheuten in je liezen en onderbuik opleveren. Het benauwde gevoel kan ik niet direct plaatsen. Als je je er niet prettig onder voelt neem dan gewoon even contact op met je vk of je huisarts. Zij hebben er meer verstand van. Als je kindje straks groter word (zo rond 25 weken) dan is dat benauwde wel weer herkenbaar. Dan komt de boel daar namelijk een beetje in de verdrukking te zitten omdat het kindje dan alweer zo groot is.

Groetjes, Kat (26 w 6d zwanger van de tweede)

Sorry vergat te typen...

Ik heb sinds 2 weken ook wat last van mn ademhaling, beetje benauwd, ben naar mn huisarts geweest en die zei dat ik verkeerd ademde.... kweet ook nie hoe dit dan kan, maar je klacht komt me bekent voor in ieder geval

groetjes daan

Terug
Bovenaan