Opgeblazen gevoel

Hoi ladies,

ik ben nu bijna 7 weekjes zwanger, allemaal heel pril. Ik voel 'genoeg' (zoals veel misselijk, bij tijd en wijle krampjes onderin de buik, erg moe, etc.). Nu heb ik de afgelopen week ook veelal een heel erg opgeblazen gevoel. Als ik naar m'n buik kijk heb ik echt zoiets van 'zo...lijkt wel of je al 8 maanden onderweg bent hihi'. Ik heb ook wat last van m'n darmen sinds begin deze week (heb hele gevoelige darmen overigens). En als ik nou onderaan m'n buik voel, is deze ietwat hard (duidelijk niet m'n blaas overigens). Heel gek gevoel, zal allemaal er best bij horen, maar was benieuwd of dat opgeblazen gevoel bij meerderen van jullie voorkomt? Ik heb ook de indruk dat ik vocht aan het vasthouden ben (ik drink redelijk goed, kan nog ietsje beter en ik plas me helemaal gek!). Vind ik dan al zo vroeg na 7 weken of is dat gewoon?
 
Hoi Elle,

Ik had ook al snel een opgeblazen buik, ik denk dat het bij mij ook darmen waren (die van mij zijn ook redelijk gevoelig). Met 8 weken kon ik al zwangerschapskleding aan, mijn gewone kleding paste nog wel maar zat niet lekker meer. Vanaf 11 weken was mijn eigen kleding gewoon te klein.

Het verschilt per persoon maar het zou heel goed kunnen dat je buik opgeblazen is. Ik heb nu met bijna 17 weken soms nog een opgeblazen gevoel alsof de buik gaat ontploffen, maar ik denk dat dit van de groei komt. Plassen doe ik ook nog heel vaak en zeker 4 keer per nacht.....

groetjes, Jane
 
Hoi Elle,
Ik ben ook bijna 7 weken en heb net als jij last van een opgeblazen gevoel en een opgezette buik, dit zijn mijn darmen denk ik. Ik kan mijn broeken bijna niet meer aan omdat die op mijn buik duwen.Ben altijd gewend mijn buik in te houden maar dat houd ik nu niet meer vol...
Volgens mij hoort het er ook gewoon bij hoor.

Succes, liefs Sas
 
klinkt bekent. ik voelde me ook erg snel vrij opgeblazen, terwijl ik normaal een vrij platte buik heb, maar schijnbaar wat gevoelige darmen heb en weinig ruimte? ik heb ook een paar keer echt vrij pijnlijke darmkrampen gehad die wel een uur of langer aanhielden.gelukkig waren het ook echt mijn darmen en niet iets anders. ik ben nu 23 weken en kan nu vrij goed zeggen wanneer het darmen zijn of harde buiken.
veel plassen in de eerste weken(wel3 a 4 per nacht), nu maar 1 a 2x.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Wat het vaker plassen betreft, ja ik merk dat ik vaker moet plassen, maar snachts hoef ik er tot nu toe nog niet uit. Ik heb mezelf aangeleerd nog meer te drinken, juist nu. En dat gaat best goed.
Die darmkrampen zijn erg vervelend, heb ook zwakke darmen dus. Verder kan ik m'n kleren nu nog gewoon aan, prima zelfs. Wat jij zegt Sas, mijn buik inhouden kost nu meer moeite. Wel heb ik bij tijd en wijle ook zeurend last van pijn onderin m'n buik (net lichte menstruatiepijn). Hoort erbij natuurlijk, net als af en toe al trekken in de liezen (bandenpijn denk ik). Maar goed, het hoort er kennelijk allemaal bij. Ik hoop niet dat mijn zwakke darmen in de loop van de (hopelijk goedgaande) zwangerschap teveel op gaan spelen (zeker als ze op den duur opzij worden geduwd).
 
Hoi Elle,
ik ben nu 6 weken zwanger en heb het gevoel dat dat opgeblazen gevoeld hoort bij dat misselijk zijn. Ook mijn damren waren al gevoelig en zijn nu helemaal van slag!
Heb jij nog tips tegen die misselijkheid?
 
Terug
Bovenaan