Opgeblazen gevoel?

A

Anoniem

Guest
Ik ben, denk ik, 11 weken zwanger. Nou ben ik behoorlijk slank maar heb elke dag een enorme opgeblazen gevoel. S'avonds is het veel erger dan overdag. het is zo erg dat ik zelfs moeilijk kan ademen. Ik heb dan een gigantische buik. Mijn buikspieren (van het vele sporten) is nergens meer te bekennen...ik maak mij best wel zorgen!! Nou heb ik al last van dichte neus, opgezwollen borsten (zeer pijnlijk) en buik en hoofdpijn...ik vraag mij af of dit met de zwangerschap te maken heeft.

Ik heb dinsdag mijn eerste echo.....ben eindelijk na 4 jaar zwanger.....willen jullie een beetje duimen dat alles goed is met mijn kleine smurf....

Veel plezier met jullie zwangerschap
Hoopvol en bijna mama...haha over 29 weken!!!

Hoi,

wat jij beschrijft klinkt me allemaal bekent in de oren. Hoofdpijn, dichte neus, opgeblazen gevoel... ik heb het allemaal gehad. Dat opgeblazen gevoel zal in de loop van de tijd steeds sterker worden, omdat het gevoel van een harde buik daar erg op lijkt.

Veel succes bij de verloskundige,

Groetjes Sharon.

Hoi evanadine,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat het toch gelukt is. Ik herken veel vanje kwaaltjes. Ik voelde me erg gezegend om de eerste maanden van mijn zwangerschap door te komen zonder misselijkheid of al te erge vermoeidheid. Ik heb echter wel last gehad van een enorm opgeblazen buik en dat al na een paar weken! Mijn collega's begonnen al gelijk te speculeren over een eventuele zwangerschap! Ik hebvan alles geprobeerd, van Atvivia toetjes, veel drinken tot  vezelrijk eten maar niets heeft echt geholpen. Nu zit ik in mijn veertiende week en vind ik het eigenlijk heel erg leuk dat   mijn buik al zo bol is (ook al zijn het meer darmen dan baby!) Het geeft toch meer het gevoel van zwanger zijn. Dus mijn tip aan jou is: zodra je omgeving het weet: naar voren met die buik en genieten van de reacties! Tot die tijd toch maar vezelrijk eten en iets wijdere kleding dragen.

Veel plezier met je eerste echo. Ik vond het prachtig ons kindje voor de eerste keer te zien!

Dank voor jullie reacties dames.
heb vandaag echt een slechte dag. Al hele dag een mega dikke buik. Ik kan bijna niet ademen.

Ik probeer echt te genieten,,,,,,,maar blijft lastig zo!

Veel liefs, Eva

Terug
Bovenaan