Opgeblazen gevoel

Hoi allemaal

Ben nu bijna 15 weken zwanger en begin al aardig te groeien.
Heb steeds een opgeblazen gevoel (rond de maag) Lijkt mij niet dat ik na 15 weken daar al moet gaan groeien.

Hebben mensen hier ervaring mee, en wat deden jullie hieraan

x yvonne
 
opgeblazen gevoel kan gebeuren, zijn meestal je darmen die je voelt die moeten ruimte gaan maken en ja dat is niet echt lekker gevoel en ik weet niet of je eerste kindje is , maar meestal bij een 2de gaat dat heel snel wegens je lichaam weet wat die moet doen .

beste is rustig houden en eventueel kan je er wat voor in nemen wat weet ik niet meer.

s6 ermee
 
Hoi,
Ja, zoals Mama van Sharon al zegt, je darmen worden naar boven geduwd door je baarmoeder. Die drukken tegen je maag. Ik had dat ook al met 15 weken. Echt een ronde zwangerschapsbuik tot aan mijn borsten. Moest alweer een andere bh aan omdat mijn beugels in de weg zaten met die buik. Dus ja, het kan daar al groeien. Ik heb dat opgeblazen gevoel ook nog steeds, weet verder niet zo goed wat je er aan kan doen.
Succes!
Liefs,
Mar
 
Vooral geen rennie nemen, dat zorgt weer voor maagzuur, dus dat werkt niet. Het beste kunt je er voor zorgen dat je darmen kunnen werken (vezelrijk eten, peperkoek, volkoren brood, muesli, yoghurt) zodat het in elk geval geen obstipatie gaat veroorzaken.

Succes!
 
Sluit me aan bij Mammie84; en anders ff op googlen welke dingen je het beste wel/niet kunt eten.

Voelt vervelend he? Heb het zelf ook gehad; aan het begin van de zwangerschap en ook daarvoor al wel.. Bij mij hielp het om regelmatig te eten en niet al te vette dingen te nemen.

Sterkte!
 
Ik herken het wel, het kunnen inderdaad je darmen zijn. Ik heb zelf veel moeite om naar de wc te gaan en dat speelt bij mij heel erg mee. Net of mijn maag helemaal omhoog wordt gedrukt, een heel vervelend gevoel. Bij mij trekt het vaak weg als ik een nacht geslapen heb.En verder vezelrijk eten, dus veel kiwi's, pruimen, peperkoek enz.
 
Ik heb het ook gehad met 13/14 weken. Nu soms nog. Bij mij hielp het als ik goed rechtop zat en de buik de ruimte gaf. Ook weinig vet eten kan helpen. Verder rustig aandoen, het zijn je organen die plaats maken voor je kleintje. Bij mij werd het bij beide keren na een week of 2 weer minder. Al kan ik niet fijn meer voorover zitten, dan zit de buik in de weg.

Succes!
Liefs ciomama
 
Terug
Bovenaan