Opgeblazen?

Hallo ik ben 6w 2d zwanger op dit moment volgens mijn berekening. Ik ben zo allemachtig opgeblazen zie foto. Normaal heb ik een hele platte buik met een klein vetlaagje zijn er meer die dit hebben? Zou ik misschien langer zwanger zijn? Ik heb een week voor m'n laatste nod een test gedaan en die was negatief. Op mijn nod was de test positief. Dan kan het niet zo zijn dat ik op dat moment wel positief was toch en ipv 6 week nu 10 weken zijn??
 
Oh neehoor, dat is normaal. Door de hormonen gaan je darmen minder goed werken, langzamer verteren, opblazen enzo. Sommige vrouwen hebben daar meer last van dan anderen. Je spierspanning in je buik speelt ook een rol. Daarom zie je vaak bij een volgende zwangerschap al eerder een buikje. De ene krijgt een buikje als de baby groeit, vanaf een week of 15-20 en de ander al een mooi darmenbuikje. 
Ik kon bij de eerste mijn gewone broeken niet meer aan vanaf 11 weken, bij 8 weken zag je het echt wel, een bol buikje, ook vreemden. En bij de 2e heb ik vanaf 6/7 weken mijn zwangerschapskleding gedragen en had ik al heel snel een rond zwanger buikje. Maar dat was een mooi luchtkasteel in mn darmen denk ik haha! 
 
 
[quote quote=10531575]Oh neehoor, dat is normaal. Door de hormonen gaan je darmen minder goed werken, langzamer verteren, opblazen enzo. Sommige vrouwen hebben daar meer last van dan anderen. Je spierspanning in je buik speelt ook een rol. Daarom zie je vaak bij een volgende zwangerschap al eerder een buikje. De ene krijgt een buikje als de baby groeit, vanaf een week of 15-20 en de ander al een mooi darmenbuikje. 
Ik kon bij de eerste mijn gewone broeken niet meer aan vanaf 11 weken, bij 8 weken zag je het echt wel, een bol buikje, ook vreemden. En bij de 2e heb ik vanaf 6/7 weken mijn zwangerschapskleding gedragen en had ik al heel snel een rond zwanger buikje. Maar dat was een mooi luchtkasteel in mn darmen denk ik haha! 
 [/quote]Aha oke! Ja had al wel zoiets gelezen, maar eet altijd vezelrijk en drink echt meer dan voldoende. En ga perfect naar de wc, vandaar dat ik toch begon te twijfelen. Ik kan m'n broeken niet meer aan, en heb het niemand verder verteld. Nu ga ik winkelen met mijn moeder en ik kan dan echt niet geen gewone kleding meer kopen want ik ben bang dat ik dat binnen 2 weken niet meer ga passen..?
 
Ik had ook zo'n enorm opgeblazen en dikke buik, en mijn darmen maken er in het eerste trimester juist telkens diarree van ipv een moeizame stoelgang wat je vaak leest. Met 6 weken was ik al blij dat ik de positiekleding van mijn eerdere zwangerschap nog had liggen, al had ik toen ook vanaf een week of 8 alleen nog maar de stretchy rokken/jurkjes of trainingsbroeken voor thuis aan. 

En inderdaad, jurkjes, liefst met een wat hogere taille en stretchy/met plooien voor extra ruimte kan best nog een tijdje meegaan. Of positiejeans natuurlijk, maar kan me zo voorstellen dat dat niet de manier is waarop je je moeder over je zwangerschap wilt vertellen.
 
Terug
Bovenaan