Opgelucht na intake kraamzorg

Vanochtend hebben we de intake gehad van de kraamzorg, en na alle berichten op dit forum en het nieuws de afgelopen weken maakte we ons toch wel een beetje zorgen.
Maar het blijkt dat er hier in Zuid-Limburg geen tekorten zijn en  we  "gewoon" de 49 uur zorg krijgen.
Ben opgelucht nu, en hoop dat er in meer regio's in Nederland geen problemen zijn.
Succes allemaal met de intake.
groetjes Jacky

Hoi Jacky!
Heel fijn voor jou, maar 49 uur, belachelijk! Ik woon in Amsterdam, heb een hele dure verzekering (140,- per maand!) en zou recht hebben op 45 uur kraamzorg. Ik heb direct een brief gekregen dat ik 'met mazzel'   24 uur krijg, maar dat kan ook minder worden. Lekkere organisatie in Nederland! Niet dat we anders gewend zijn, de hele gezondheidszorg is 1 grote puinbak!
Niets tegen jou hoor Jacky, geniet ervan ;-)

Groetjes Nanna

Hoi hoi,
Fijn om ook eens iets positiefs over de kraamzorg te horen!
Ik heb ook een brief gekregen dat ik minder kraamzorg krijg. Ik woon in Brabant en daar is ook een enorm tekort. Ik dacht trouwens dat 24 uur het wettelijke minimum aantal uren is!
Ook ik heb een dure verzekering afgesloten juist om de kraamzorg vergoed te krijgen, maar nu heb ik daar dus niets aan. Denk dat ik de verzekering hierover wel een brief ga schrijven misschien dat ze me tegemoed kunnen komen in de gemaakte kosten.
De kosten zijn trouwens nog niet het ergste hoor! Ik vind het wel een erg idee dat je gewoon veel te weinig hulp krijgt! En dat bij een eerste kindje, je moet nog zoveel leren! Maar als er geen mensen zijn dan houdt het op he?
Over 10 weken ben ik al uitgerekend, en het lijkt me niet waarschijnlijk dat er binnen 10 weken een oplossing is gevonden!

Maargoed ik heb vertrouwen in mezelf en mijn vriend en familie! Samen lukt het vast wel!

Groetjes en veel succes allemaal!
Lieke

Hallo,

Ook ik heb een brief ontvangen met de mededeling dat ze waarschijnlijk niet het maximale uren zorg kunnen leveren. Ze hebben daarnaast wel de mogelijkheid geboden om voor het huishoudelijke gedeelte een hulp in te schakelen. Maar dat wil iik niet en daarvoor had ik mn moeder al gevraagd!!! Ik had het met de eerste ook dat ik maar weinig kraamzorg had en ik wilde niet nog een keer voor alles alleen komen te staan met mn mannetje!!! Zeker niet nu we er al eentje hebben rondhuppelen.

Maar even over het minimum aantal uren. Je hebt hoe dan ook recht op 24 uur verdeeld over 8 dagen. !!!!!!! Let daar goed op want dat is idd wetterlijk bepaald. En stel je eisen!! JIJ bent degene die de zorg nodig hebt en ik ben toch een beetje van mening dat ze het zelf op moeten lossen(zoals kraamzorg zuid-gelderland heeft gedaan met de mogelijkheid tot huishoudelijke hulp)

Hoi meiden,

Ik wacht met spanning het intake-gesprek af. Ik heb nog niets gehoord dat wij eventueel minder uren kraamzorg krijgen. Wij wonen ook in Brabant, dus ik wacht met spanning af. 2 jaar geleden hebben we gelukkig wel gewoon de volledige uren gekregen (was ook in augustus). Onze kraamhulp moest toen iedere keer maar afwachten of er wel weer werk was. Dus ben erg benieuwd hoe het nu is in onze regio. Gelukkig krijgt mijn man op de dag van de geboorte vakantie en hebben mijn ouders in die weken ook vakantie.

Groetjes,
Leeuwtje

Voor de duidelijkheid, de overheid bepaalt de uren voor de kraamzorg, dit is basisverzekering, geldt voor alle verzekerden onafhankelijk van de verzekeraar (dus zorg dat je de basisverzekering bij de goedkoopste verzekeraar afsluit, want inhoud pakket is hetzelfde, maar prijzen zijn wel verschillend! Maar vanaf ongeveer 60 euro per maand kan je al voor de basisverzekering verzekerd zijn, terwijl anderen 100 euro vragen!). Daarnaast heb je de  aanvullende verzekering, de verzekeraar bepaalt daar wat vergoed wordt voor extra's en daar  betaal je voor voor die extra's. Maar dat stelt voor bevalling en kraamzorg niet zoveel voor, omdat meeste in de basisverzekering zit.

Terug
Bovenaan