opgelucht

Hallo allemaal,

Ik ben zo enorm opgelucht, na de bloeding van gister heb ik heel slecht geslapen en me vreselijke zorgen gemaakt. Gelukkig kon ik vanmiddag in het ziekenhuis terecht voor een echo. Ik was zo gespannen, ik kon niet rijden en was er met mijn hoofd niet bij. Gelukkig was mijn man wel zo nuchter en hij heeft me als een stresskip onder zijn hoede genomen. De gyn zag aan me hoe gespannen ik was en we zijn maar meteen gaan kijken. Op het scherm verscheen een klein maar levend(met hartje) kindje. Van de spanning begon ik heel hard te huilen, je had de gezichten van die mannen moeten zien!! Alle spanning kwam eruit. Ook is mijn termijn bijgesteld, ipv 11+2 blijk ik 11+6 te zijn en die dagen tellen toch maar mooi!

Mijn man stelde gisteravond de vraag wat een echo apparaat zou kosten en of we er geen in bruikleen in de kamer konden zetten!! Ik vroeg het vanmorgen voor de grap aan mijn vk en die begon te lachen. Je moet rekenen op 1,5 ton!!!!!! Nou ik heb er heel veel voor over om dit kindje nog een paar keer te zien maar 1,5 ton gaat me iets te ver!

ok, meiden ik ga met een kop thee op de bank nog even kijken naar het fotootje wat het bewijs is dat onze "jopie"leeft (hebben jullie ook bijnamen voor de kleine?) en wie weet tot later!

Groetjes Odette
 
Hallo Odette,

Hardstikke fijn dat alles goed gaat. Gefeliciteerd! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je erg veel zorgen hebt gemaakt!
Je schrijft dat je het liefst een echo apparaat thuis hebt, nou ik kan het me voorstellen ik vond ook niets leuker dan op een echo ons meisje te zien. Ik moet nog een paar weken en de laatste echo is gemaakt met 24 weken en dus alweer een tijdje geleden.
Wat je wel kan doen is eens kijken op de sites van pret-echo bureau's, die hebben namelijk ook paketten dat je iedere maand een echo laat maken. Daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar misschien is het wel te betalen voor jullie.
Wij hebben een 4D echo laten maken in Delft en dat is ons heel goed bevallen, we kregen ook gekleurde 3D foto's mee en daar kijk ik regelmatig naar, ze zijn zo mooi.
Ik wens je heel veel succes en plezier toe tijdens de rest van je zwangerschap.

Groetjes
 
Hoi Reisa,

Bij mijn eerste kindje hebben we ook 2 keer een pretecho laten maken. De eerste keer om het geslacht te zien en die was 2d. de 2e echo was in Gouda en die was in 3 en 4d. Op dat moment waren ook de twijfels weg of ze het bij de eerste keer wel goed hadden gezien want bij zo'n 3d echo blijft er weinig wat niet duidelijk is te zien!! Ook ons eerste kindje is een meisje(en wat voor 1.....) ze is nu alweer 2 en krijgt een eigen willetje en de peuterpubertijd is begonnen...doodvermoeiend maar zo gezellig! Ik dacht altijd een echte jongens mama te worden maar nu ik een meid heb is het zoooooo leuk. De strikjes en jurkjes zijn allemaal even schattig en ik kan het dan ook vaak niet laten ze te laten hangen! Of ik nu weer het geslacht wil weten weet ik niet, ben nu blij met alles wat ik krijg hoewel het voor Isabelle leuker is als ze een zusje krijgt. Maar het cliche geldt ook hier: Als het maar gezond is.

Laat je me weten als je kleine meid er is??

Ik wens je veel succes de laatste weken en een hele mooie en voorspoedige bevalling toe.

groetjes Odette
 
Hoi,

Ik weet precies hoe je je hebt gevoeld, ik heb hiervoor een miskraam gehad, ik kreeg een bloedingen en iedereen zei dat dat normaal was en ik me geen zorgen hoefde te maken, zolang ik geen buikkrampen etc had. Bij de eerste afspraak met de verloskundige bleek het toch mis te zijn.
Ik was na de curretage gelijk weer zwanger, gelukkig wel! En ik kreeg in precies dezelfde week weer een bloeding, gelijk de verloskundige gebeld en nu mocht ik de volgende ochten wel gelijk komen. Vol spanning ging heen, ik kon al wel 'janken' op weg er naar toe. Was eigenlijk gek, want ik had deze keer helemaal niet het gevoel dat het mis was.
Ook de verloskundige zag aan me dat ik het niet meer had, dus ik kon gelijk gaan liggen. Ze zagen niks, de spanning werd me teveel, ze hadden de vorige keer namelijk gezegt dat als met een uitwendige echo niks konden zien dat het dan eigenlijk wel al duidelijk was. Maar toch een inwendige echo, en ja hoor daar was ons baby'tje. Een heel klein garnaaltje die enorm druk was, het hartje klopte als was goed! De tranen biggelde over mijn wangen. Wat bleek nou, mijn kindje ligt gewoon erg laag waardoor het nog mooi achter het schaambeen zat!
Met 21 weken hebben we een pretecho laten maken, een echte aanrader. Het kost behoorlijk wat, maar wij vonden het zeer zeker de moeite waard, de baby werd van top tot teen bekeken en echografisch gezien krijgen we een gezond kind. (wil je niet weten of er iets mis is, dat kan ook!) We hebben er een hele mooie foto aan overgehouden (wel meerdere maar 1 is echt heel mooi)  een een mooie dvd.

groetjes kirsten
34w4d
 
hoi kersje,

Wij hebben al een gezonde dochter van ruim 2 en bij haar hebben we ook een echo laten maken met 23 weken. Het is geweldig om te zien. Gelukkig voel ik me nu een stuk rustiger maar wat schrik je van een bloeding zeg! Niet te geloven. waar hebben jullie de echo laten maken? Helaas heeft mijn verloskundige geen echo apparaat in de praktijk waardoor wij naar het ziekenhuis moeten voor een echo. De pret echo moeten we laten maken bij een bureau. Destijds zijn we naar Gouda gegaan omdat we daar goede berichten over hoorden. Nu weet ik het niet zo goed, maar ik moet ook nog wel even voor ik weer rond de 23 weken zit.  

Jij kan al een beetje gaan aftellen met 34  weken. Heerlijk voor je, hoewel als je straks  geen buik meer hebt die in de weg zit en je weer lekker op je buik kan slapen je dat ook wel heel erg kan gaan missen(ik spreek uit ervaring) Ik heb met  Isabelle echt vreselijk heimwee gehad naar mijn dikke  buik en het feit dat ik haar (heel egoistisch) voor mezelf had.  

Nou ja, alle kanten van  zwanger zijn heeft zijn positieve eb negatieve kanten, dus geniet maar lekker van je rust, buik en alles wat ermee te maken heeft!

groetjes en  tot Forums!!!  
 
Wij hebben de pretecho hier in zwolle laten maken, beetje uit de richting voor jullie. (Ik neem aan dat je in de buurt van gouda woont) Ik heb m'n weekje vertypt, ik ben 35w4d, dus tja aftellen is voor mij wel begonnen. nog een maand. Ik kan niet wachten tot de kleine er is, helemaal nu mijn zus gisteren is bevallen van een gezonde dochter, dat was wel even mooi om te zien, maar daardoor werd het verlangen ook nog veel meer.

groetjes kirsten
35w4d
 
Hoi kersje,

Ik woon in Uithoorn, dat is niet echt in de buurt van Gouda maar heel toevallig zijn we daar tercht gekomen, we wilde eerst naar deventer aangezien mijn ouders in Twente wonen en het op weg is naar hun toe. Helaas had Deventer geen plek meer maar voor die bewuste dag hadden ze nog wel een plekje vrij in Gouda....nou ja voor je kind doe je alles(hoe klein het ook is!!)

Ik weet hoe gaaf het is om bij een bevalling aanwezig te zijn(ben kraamverzorgster en heb al heel wat bevallingen gezien!) en ik weet inmiddels ook hoe het is om te bevallen!!!
Wat leuk voor je zus, was je bij de bevalling?? Hoe heet het kindje??Ben op zoek naar namen(zowel voor een jongens als voor een meisje)

Je laat het wel weten, als je bevallen bent toch??

Groetjes voor nu en tot snel!

Odette
 
Hoi Odette,

Ik was niet bij de bevalling van mijn zus! Maar het is een heel mooi meisje ze heet Tessa.
Wij hebben de echo bij baby in beeld laten maken, hun hebben een website www.babyinbeeld.nl Ze zitten op meerdere plaatsen.
Als ik bevallen ben zal ik het zeker laten weten.

groetjes kirsten
35w5d
 
Terug
Bovenaan