Opgelucht!!!

Daarnet nog een stap overwonnen...
Ik heb mijn collega's op de hoogte gesteld. Wel via de mail, want zo weet iedereen het tegelijk. Mijn ervaring is dat er (in mijn team) de verhalen erg kunnen gaan rondzwerven en nu weet iedereen het van mij zelf.
Ergens ook wel prettig om jezelf nog even achter de e-mail te verschuilen met zo'n bericht.

Ik zag hier zo tegenop! Niet omdat ik geen leuke collega's heb, maar gewoon om het uit te moeten leggen. Ik zal morgen op mijn werk en maandag (veel parttimers!) wel veel reacties krijgen. Daar zie ik best wel tegenop, hoewel ze niet negatief zullen zijn.

Hehe, wat een week! Gisteren de eerste uitslagen, vandaag collega's op de hoogte gebracht... Ik vind het nu wel tijd voor weekend! Nog een dagje vol (deze week een erg drukke) groep 4, citotoetsen en dmt's op mijn werk en dan lekker uitrusten!

Liefs Daisy

Wat fijn en goed dat je het verteld hebt. Wel een heftig weekje zo ;-)

Nou ja, nu weet iedereen tenminste wat er speelt en hoef je ook niet moeilijk te doen over je ziekenhuisbezoeken. Lukt het je trouwens een beetje om die in te plannen, want jij kunt natuurlijk niet zomaar vrij nemen van je werk.

Nou, succes meid!

X Marieke

Heftig weekej inderdaad! Maar je wil niet weten hoe opgelucht ik me nu voel!

Ik heb van het begin af aan al met de directeur gesproken hierover en zij zegt van plan alles maar gewoon in, je krijgt gewoon vrij. Dat is wel lekker, zij staat echt 100% achter me en heeft ook zoiets van liever deze week onder schooltijd dan nog een week wachten om alles daarbuiten te plannen.
Dat scheelt ook een hoop! Zij regelt gewoon vervanging als ik weg moet.
Het geeft me wel een goed gevoel dat 'de grote baas' op mijn werk zo achter me staat. Afgelopen woensdag heeft ze zelf voor mjin groep gestaan, omdat ze geen vervanging kon vinden. Dat zegt ook genoeg!

Weten jouw collega's eigenlijk van jullie situatie af?

Liefs Daisy

Dapper en heel goed van je! Uit ervaring weet ik dat dit goed uit heeft gepakt. Op een gegeven moment ontkom je er ook niet meer aan vooral als het allemaal wel heel lang duurt......

Oh, dat klinkt inderdaad als een hele fijne directrice. Fijn om te weten dat ze zo achter je staat. En van je collega's zul je vast ook fijne en lieve reacties krijgen.

Bij weet mijn team op het werk het ook. Ze wisten allemaal al dat we heel graag een kindje willen, maar nog niet dat dat niet zo makkelijk gaat. Toen we in november ineens na de doorverwijzing van de huisarts direct terechtkonden in het ziekenhuis heb ik het heel open verteld. Nou ja, net als jij gemaild. Wel zo fijn dat je niet steeds hetzelfde hoeft te vertellen en dat iedereen het in één keer weet.

En wat ik al verwachtte is helemaal uitgekomen. Ik kreeg en krijg hele lieve en hartverwarmende reacties van ze. Ze vragen heel regelmatig hoe het er mee is. Net als jij heb ik ook een geweldige leidinggevende en elke keer als ik bilateraal met me heb vraagt ze hoe het met me gaat. Ze zijn allemaal zi oprecht geïnteresseerd. Dat doet me heel goed en het is heel fijn om er af en toe over te kunnen praten.

Ik hoop dat jouw collega's ook zo zullen reageren, maar je had al verteld dat je leuke collega's hebt, dus dat komt vast goed!

Nou meis, succes! We houden elkaar weer op de hoogte!

Liefs, Marieke

Ik heb echt heel veel lieve reacties gehad van mijn collega's!
Ook echt heel verschillende.
De een vond maar dat ik snel naar huis moest na werktijd alsof ik ziek ben, haha! Een aantal andere kwam ook met verhalen over hun (niet vlekkeloze) zwangerschappen. Verhalen over miskramen heb ik ook gehoord vandaag en ook een collega die zelf via IVF zwanger is geworden.

Het klinkt erg stom, maar die minder leuke verhalen doen me goed. Niet dat ik er plezier aan beleef, maar meer in de zin van zij hebben nu ook lieve kinderen, dus met mij komt het ook wel goed!

Ik voel me na vandaag echt opgelucht en een stuk positiever.

Ik heb ook het idee dat ik met een aantal collega's ineens een andere band heb. Misschien omdat het toch een stukje privé is om over je eigen miskraam of niet-vlekkeloze zwangerschap te praten. Ik weet het niet, ik weet alleen dat alle reacties me heel erg zijn meegevallen!

En Marieke, ik verwachte net als bij jouw collega's dat ze echt wel geïnteresseerd blijven en dat de lieve reacties blijven komen!

Liefs Daisy

Wat goed om te horen. Ik had niet anders verwacht! Enne, ik ken onderwijsmensen een beetje (ben/was er zelf ook eentje) en ik weet zeker dat de lieve reacties blijven komen!

Veel liefs, Marieke

Fijn weekend XX

Terug
Bovenaan