Opgenomen in ziekenhuis

Hoihoi!

Ik dacht vandaag even voor een routine controle naar de gynaecoloog te gaan, maar dat pakte anders uit. Mijn bloeddruk bleek 141/89 te zijn en dat vond ze wel erg hoog. Voor de zwangerschap had ik vaak last van een lage bloeddruk, dus dit is nogal een verschil.
Ik moest bloed en urine laten onderzoeken, er is een hartfilmpje gemaakt van de kleine en mijn bloeddruk is nog een keer of 6 gemeten.
Er bleek eiwit in de urine te zitten, wat wijst op zwangerschapsvergiftiging, dus ik moest opgenomen worden. Mocht gelukkig wel nog even naar huis om zelf wat spullen te pakken. Heb meteen stiekem mijn man snel van zijn werk opgehaald.

In het ziekenhuis liep de bloeddruk op tot 154/96, later was het 148/100. Ik krijg nu medicijnen om de bloeddruk te verlagen. Na de eerste pil is mijn bloeddruk nu gezakt naar 148/95. Mijn voeten zijn wel meteen weer een stuk slanker, dus het scheelt al in vocht. De medicijnen krijg ik 3 keer per dag en voor morgen en overmorgen zijn meer onderzoeken gepland.

Jeetje dat is wel heel heftig!!
Sterkte, en als je wilt msn-en ofzo met mij als collega zwangere roept u maar, kan me voorstellen dat je wel wat afleiding kan gebruiken ;)
We kennen elkaar niet, maar daar kan snel verandering in komen op deze manier :D

mijn email is yvonne( _ )v @ live.nl maar dan zonder spaties en zonder de haakjes

Wow, heftig hoor!

Vervelend, maar goed da ze je nu zo onder controle oude weet wel dat door de stress nu je bloeddrukook omhoog gaat!
Hopelijk krijg je veel rust en valt alles mee!
Heb je ook de symptomen? Sterretjes zien, pijn tussen de schouders etc?

Heel veel sterkte!

Ik moet zeggen dat ik er vrij rustig onder ben, dus met de stress valt het mee. Kan hier ook goed rusten, dus dat scheelt natuurlijk ook. De bloeddruk schommelt, maar blijft hoog. Morgen gaan ze weer bloed en urine onderzoeken.
Had thuis wel symptomen zoals sterretjes zien, heel veel vocht vasthouden en benauwd zijn. Nu ben ik alleen soms nog wat benauwd. Maar dat hoeft niet per se hier mee te maken hebben.

Vandaag ctg gehad, hartslag van de kleine was goed. Ook een echo gehad. Hij ligt wat achter op het gemiddelde, maar verbaast me niet. Wij zijn allebei redelijk klein, dus ging er al van uit dat ons mannetje ook niet groot zou zijn. Ben nu 33 weken en 4 dagen, de kleine weegt nu ongeveer 1840 gram. Dus hij zit niet heel ver onder het gemiddelde, maar is gewoon een lekker klein ding.

Hopelijk morgen goed nieuws na de onderzoeken, wil wel naar huis...

Terug
Bovenaan