opgeven basischool

Hallo dames,

Hebben jullie de kleintjes al opgegeven voor de school?? En waarop hebben jullie je keuze gebaseerd??
Geloof, dichtbij, sfeer in de school, pedagogisch klimaat, bereiken van de doelstellingen,....

Ik ben benieuwd!!

Gr Antoi

Hoi Antoi
Wat is het stil hier he? Ik heb mijn dochter nog niet opgegeven. Ze gaat al wel naar de PSZ. Deze zit naast de school waar ze straks heen gaat. Ik heb verder niet gekeken waar ze nog meer heen zou kunnen gaan, omdat ik al bekend was met deze school. Bovendien is deze het dicht bijzijnd. Ook makkelijk.
Ga het wel al binnenkort doen. Heb je het maar gedaan, he.
Succes met de keuze.
Gr. mamajo.

Wij hebben Elsa nog niet opgegeven. We hebben hier in het dorp keuze uit 3 basisscholen waarvan 1 al afvalt omdat wij daar niet christelijk genoeg voor zijn. Je moet daar elke zondag in de kerk zitten en de dames moeten wel een rok aanhebben. Dan is er nog een openbare en een christelijke en daarvan moet ik nog even uitzoeken wat ons de beste lijkt. Maar ja waar moet je allemaal op letten????

Hoi, ben hier voor het eerst en mijn dochter is van 6 oktober. Ik heb begrepen dat als ze 3 wordt, je van de gemeente bericht krijgt dat je ze moet opgeven voor school.
Bij mij speelt de keus mee dat er een chr. school net op de hoek zit dus lekker dichtbij. Ook de openbare zit daar maar ik heb het idee dat de chr. school net wat meer normen en waarden heeft waar wij ons prettig bij voelen. Verder ga ik nog een keer om een rondleiding om het sfeertje te proeven.
Groetjes, lianne

Hallo Lianne,

Leuk dat je hier ook eens komt lezen en schrijven!! Maar het is hier de laatste maanden eeeerrrrrrgggg rustig ... Mijn dochter is van jan 2009 en daar zijn ze veel actiever!

Bedankt voor jullie reactie! In mijn geval ligt de keuze voor de basisschool iets ingewikkelder.... Wij hebben nl ook 3 scholen hier op het dorp. En ze zitten alle drie naast elkaar, dus de school het meest dichtbij gaat voor mij niet echt op. Maar ik werk er dus op eentje ervan! En ik vraag me echt af of ik er verstandig aan doe om mijn kids bij mij op school te doen. Natuurlijk zie ik heel veel voordelen van deze school. (Ik ben er niet voor niets gaan werken!) Maar daarmee zie ik ook negatieve kanten..... Mmmm, tja,... ik weet het echt niet. We zijn erg aan het plussen en minnen. Geloof speelt bij ons geen rol. Ik heb zelf op christelijke scholen gezeten en werk nu op de openbare. Maar ik vind de bovenbouwers van de christelijke naar mij toe brutaler dan de kids bij ons van school. Wat normen en waarden betreft zie ik daar geen grote verschillen qua onderwijssoort. En het stuk bijbelkennis in het kader van algemene ontwikkeling kan ik mijn kinderen zelf wel geven. Dat hoeven ze niet op school te leren.... Gelukkig hoef ik het besluit niet in mn eentje te nemen. En heeft mijn man er ook nog wel wat over te zeggen. Maar aangezien ik de "kenner" ben op onderwijsgebied, zal het uiteindelijk mijn keuze worden!
Gr Antoi

bij ons moet je ivm de vele kinderen in de wijk,je kind met 2 jaar op geven.

wij hebben drie soorten scholen in het wijk.(ook naast elkaar)
openbare,katoliek en christelijk.

ik heb van alle drie het infomapje aangevraagd en ben dit gaan door lezen.
omdat de openbareschool in zijn info mapje al zo veel spel fouten had staan(en mijn nederlands is niet optimaal,en het viel mij zelfs op) en het mapje bestond uit losse flodders,(naam map is het niet waard)
viel die al bijvoorbaat al af.

de christelijke school vertelde mij zoveel mooie verhalen(waarvan ik al wist dat die niet waar zijn)
en het voelde gewoon niet prettig in die school.

het mapje van de katolieke school was duidelijk en overzichtelijk, de directeur sprak mij aan.
vertelde waar het opstond.
de manier van lesgeven sprak mij ook erg aan, en dat ze veel remedial-teaching leraren hebben op school,leek mij ook wel handig.
want die geven extra ondersteuning als je kind ergens moeite mee heeft of als ze twijfelen of je het wel beheerst, krijg je hier extra les van.
nou gaat ieder kind wel langs de R-T om gescreent te worden, dus het is heel niet raar of apart..zo word je dus niet scheef aangekeken.

dus ik heb gekeken naar wat voelt prettig,en wat kunnen ze allemaal doen voor je kind als het niet mee kan komen of als het voorloopt op andere.
er zitten 500 leerlingen opschool en de directeur noemt ze bij naam,voor en achter!!
ook zijn alle kinderen blij als de directeur de klas in loopt,hij doet dit iedere ochtend!

Hier kan worden ingeschreven van de leeftijd van 3 jr. Ik ben dan ook van plan om dat gelijk te doen. Er zit 1 school (katholiek) heel dichtbij, dus de keuze is voor ons erg makkelijk. Ik zou het nl leuk vinden om over ongeveer 2 jr nog een keer 2 kids te krijgen, en dan is het wel zo makkelijk als ik die in bed kan laten liggen terwijl ik de andere 2 uit school haal. De school is hier echt zo dichtbij, dat de babyfoon het haast nog redt.

Bovendien is de school een katholieke school en ben ik gelovig (katholiek). Niet dat ik iedere week naar de kerk ga, maar ik probeer mijn kinderen er nu al iets van mee te geven: Af en toe bidden voor het eten, gebedje zingen voor het slapen gaan, peuterbijbel uit de bieb (eigenlijk nog te moeilijk, heb nog geen goeie gevonden) en een enkele keer een stukje van een kerkdienst voor de oudste (bijna 3 jr). Die vindt het prachtig in de kerk, maar kan alleen niet stilzitten. Vandaar dat ik dan ook vaak maar een halve dienst ga. Bij de katholieken kan dat erg makkelijk. Je wordt niet gek aangekeken als je halverwege binnenkomt, of weggaat. Ook een kind in de kerk is geen punt, want er is gewoon geen opvang.

Oei, ben geloof ik beetje van het onderwerp afgedwaald. Nou ja, voor ons dicht bij huis dus, die school dan.

Terug
Bovenaan