Opgezette buik met 5 weken zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

wij weten sinds deze week dat ik zwanger ben. Eerst was de test nog heel licht, maar vanmorgen een dikke vette roze streep, dus er is niet meer omheen te draaien, het is echt waar! Joepie!

Nu vraag ik me af of het  "normaal" is dat je met bijna vijf weken (de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 30 maart) al een wat dikkere buik hebt. Ik merk aan mijn broek op mijn werk dat deze al behoorlijk strak zit.

Graag hoor ik wat reacties! Alvast bedankt!

Groetjes

Hoi,

Het kan inderdaad wel al dat je een opgezette buik hebt, ik had het ook al heel vroeg. Dit komt overigens door de hormonen, je darmen zetten daardoor op. Dus het is niets vreemd hoor.
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er van, ook al is het ook een spannende tijd.

Alice
21 weken
sept. 2008 forum

Hoi!

Gefeliciteerd met je zwagerschap! Ik ben vandaag 7 weken en heb al een spijkerbroek die ik niet meer dicht krijg! Een andere zit rond de taille wat wijder en die past nog wel. Gelukkig wordt het wat lekkerder weer en komen de wijde linnen broeken weer uit de kast!

Als het zo door gaat ben ik rond week 12 of 13 al aan de positiebroeken! eEK!
Maar ach, dat is toch de reden dat we elke ochtend voor de spiegel staan te kijken of onze buik alweer gegroeid is?! haha

geniet ervan!

Leonie

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat Elles zeg klopt, je darmen zetten op en gaan ook alvast een ander plekje zoeken zoals de vk het bij mij omschreef. Je opgezetten buik komt dus wel door je zwangerschap, maar niet door je vruchtje. Dat is nog maar zo klein en zit nog achter je schaambotje.

Ik had overigens bij 12/13 weken wél mijn eerste positiebroeken aan. Niet omdat ik nou zo'n mega buik had, maar gewoon omdat de gewone broeken niet lekker meer zaten en met name 's avonds begonnen te knellen. Er zijn er ook genoeg die pas veel later positiebroeken beginnen te dragen.

Ben nu bijna 33w en heb trouwens nog een redelijk bescheiden buikje volgens iedereen.

Terug
Bovenaan