Opgezette buik, vroeg zwangerschap teken?

<p>Hoi :)</p><p> </p><p>Mijn ovulatietest was op 19-2 positief, de dag ervoor heb ik gemeenschap gehad met mijn partner.</p><p> </p><p>Nu is mijn buik opgezet, ik heb een maatje small en heb niet snel een opgeblazen buikje. Kan het een vroege zwangerschap teken zijn ook al moet een eventuele innesteling nog gebeuren?</p><p> </p><p>Groetjes van Ineke :) </p>

Een opgeblazen buik kan erbij horen (darmen die van streek zijn is in elk geval een veel voorkomende kwaal in het eerste trimester), maar 2 dagen na ovulatie lijkt me wel heel snel. Volgens mij krijgt je lijf nu nog niet echt signalen van of een bevruchting gelukt is. En met een positieve ovulatietest kan het zelfs nog wel een paar dagen duren voor je eisprong überhaupt plaatsvind. Wat dat betreft denk ik eerder dat dit een eisprong symptoom is. Ben je toevallig recent gestopt met hormonale anticonceptie? 

Zolang er geen innesteling is geweest (en dat kan eigenlijk echt nog niet, zo kort na een positieve ovulatietest) geeft je lijf nog geen enkel signaal van een zwangerschap. Je lichaam "weet" zelf nog niet eens dat het zwanger is, dus kan ook nog nergens op reageren! Misschien heeft het inderdaad met je eisprong te maken, zoals hierboven al gezegd is, of misschien is het gewoon toeval...

Terug
Bovenaan