opgezette buik!

wie heeft ook last van een opgezette buik?
wij zijn nu ong 7 weken zwanger. en heb al een buikje! nou weet ik dat het nog niet de baby kan zijn... maar wel de darmen. ik kan dan ook heel moeilijk poepen. herkent iemand dit? en wat kan je hieraan doen? verder gaat alles weer prima. ben een week erg misselijk geweest! volgende week voor de tweede echo. hoop zo dat de kleine het goed doet!

x dromertje

heb geen moeite met poepen, maar een al wel iets dikkere buik.
wat je kan proberen is roosvicee laco (als ik het goed zieg) want dat schijnt goed te werken.

Hey dromertje...het kan idd zijn dat je darmen het zijn hoor...baarmoeder groeit en drukt je darmen opzij.
Zelf heb ik meer last van dunne ontlasting! Maar ik moet zeggen dat ik in mijn eerste zwangerschap ook al heel snel een buikje had,met 8 weken moest ik al aan een positiebroek...nu bij de tweede zet mijn buik vooral 's avonds op! Ben nu ook 8 weken,maar kan mijn broeken gewoon aan, misschien omdat het heupbroeken zijn.

hier heb ik ook last van, kan zelfs mijn eigen broeken niet meer aan. wat inderdaad helpt is roosvicee laxo, dit kun je gewoon bij de supermarkt kopen, verder drink ik elke morgen yakult en 's avonds een activia toetje. lijnzaad wil ook wel werken en natuurlijk fruit en veel drinken. mocht het dan nog niet over zijn, dan kun je van de huisarts ook wel iets laxerends krijgen.
succes ermee

Hoi dromertje!
Zeer herkenbaar! Ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapsbroek al aan! (10 wk + 6). Bij mij gaat poepen ook erg moeilijk maar heb er wel een truukje voor, nog van mijn vorige zwangerschap.
Voordat je 's avonds naar bed gaat zet je een bakje muesli te weken in een beetje water. s'ochtends is het helemaal zacht (smaakt prima hoor!) en dat eet je dan op met yoghurt of kwark als ontbijt. Werkt bij mij perfect!! Verder gewoon lekker je fruit en groenten eten en donkerbruin brood. Kortom: vezels!!
Succes en veel plezier met je 2e echo!!

Terug
Bovenaan