Opgezette en pijnlijke klier onder rechter oksel (37 weken zwanger)

Hi allemaal,
Ik heb sinds vannacht ineens een pijnlijke en opgezette klier onder mijn rechter oksel. Ik kan er online niet echt wijzer uit worden of dit nou normaal is of niet. Heeft iemand van jullie hier ook last van (gehad)? Ik ben inmiddels 37 weken zwanger en maak me een beetje zorgen.
Morgen ga ik de huisarts even bellen.

Liefs, Britt
 
Ik ben 33 weken zwanger en heb dit een paar weken terug ook gehad op net dezelfde plek! Ik vermoed dat het een verstopt melkkliertje was. Ik heb het kliertje toen gemasseerd richting borst (best pijnlijk ?) gedurende een aantal dagen ongeveer 2-3x per dag en toen ging dit beetje bij beetje uit zichzelf weg. Masseren terwijl je onder een warme douche staat of met warmte had ik gevonden dat kon helpen. Kan wel echt zeer doen... Omdat ik merkte dat het uit zichzelf verdween met die massagemomentjes, ben ik uiteindelijk niet naar de dokter geweest, maar als je er niet gerust op bent, zeker doen!
 
Bedankt voor je reactie en tip! Zal het eens proberen vanavond onder de douche.
Inmiddels is er ook links een pijnlijke klier ontstaan.
 
Oei vervelend, bij mij was dit toen ook net op een plek waar ik dan merkte dat mijn bh wat knelde. Dus ik vermoed dat dit er wel mee te maken had en die bh draag ik dan voorlopig ook even niet meer. Ik weet niet of je een echte oorzaak kan vinden zoals knellende kledij maar kan ook wel eens de moeite waard zijn om te bekijken.
 
Blijf het wel goed in de gaten houden! Waarschijnlijk is het gewoon een melkkliertje dat verstopt zit ofzo, maar als het niet binnen een paar dagen verdwijnt zeker naar de arts gaan. Een vriendin van mij merkte zo haar borstkanker op, en helaas te laat, kort na de bevalling bleek het al uitgezaaid te zijn en inmiddels is ze eraan overleden. Beter een keer te veel daarvoor naar de huisarts dan een keer te weinig. Hopelijk gaat het snel over!
 
Terug
Bovenaan