Opgezwollen oog

<p>Hi!</p><p>Mijn dochtertje van 1 jaar heeft sinds een paar dagen een opgezwollen ooglid. Eerst was dit niet heel erg zichtbaar dus dacht ik dat ze misschien in haar ogen had gewreven. Sinds gister is haar hele ooglid rood en opgezwollen. Ik heb toen de huisarts gebeld en die heeft een zalfje voorgeschreven, maar toch lijkt het alsof de zwelling niet minder word.. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee of misschien andere tips? </p><p>Dankjewel ☺️</p>

Heeft de huisarts het ook beoordeeld of alleen telefonisch consult? Soms duurt het even voor een zalfje/ medicijn werkt. Ik weet niet of je nog borstvoeding geeft, maar een druppeltje borstvoeding doet vaak wonderen...

Dankjewel voor je reactie! Inderdaad alleen een telefonisch consult. Gister ging het goed met het zetten van de zalf maar nu wrijft ze het meteen eruit. Ik geef geen borstvoeding meer maar er komt nog wel wat uit, kan ik dat het beste op een wattenschijfje doen? 

Ik heb het zelf pas gehad.. helemaal dik en werd na een paar dagen zelfs paars. Alsof ik geslagen was. Was ook pijnlijk, is dat bij je dochtertje ook? Het is overigens vanzelf over gegaan.

Ik zou het eerder op een gaasje doen. Dan krijg je minder kans met pluisjes ed. 
je zou dit ook met afgekoeld gekookt water of kamillethee kunnen proberen. 

Mn dochtertje had dit doen ze een maand of 4 was. Het was opeens heel dik geworden. De huisarts heeft overlegd met de oogarts eb ze hebben zowel orale antibiotica gekregen als antibiotica wat ik in haar oog moest doen.
Met dit duurde het in ieder geval 24 uur totdat je verbetering zou zien. Mocht jeje zorgen maken zou ii gewoon nog een keer de huisarts bellen. Hier op het forum zijn er allemaal geen artsen hè en iedere situatie is weer anders

Terug
Bovenaan