Opgezwollen vagina

<p>Hoi hoi, </p><p>Ik ben nu ruim 32 weken zwanger en gisteren viel tijdens het douchen  op dat mijn vagina gezwollen voelde. Buiten en deels binnenkant. Vandaag lijkt het nog  erger  te zijn en  bij het checken in de spiegel is het ook duidelijk  zichtbaar. Vanmiddag op de echo  was te zien dat de baby al iets aan het indalen  is. Iemand die dit herkent?</p><p>Het is zeker geen schimmel, daar ben ik (helaas) erg goed bekend mee..</p>

Toevallig dat mij dat bij mezelf gisteren ook opviel. Ben 31 weken zwanger. Nog geen idee wat het betekend. Heb geen klachten en doet geen pijn. Maar ziet wel vreemd uit. Ik weet niet of ons kindje al aan het dalen is. Heb wel het idee dat hij/zij al in de juiste houding ligt, dus zou wel kunnen. 
Las ook dat je last kan krijgen van spataderen op de schaamlippen. Lijkt me niet fijn. Volgende keer even aan de vk vragen. 

Same! Inmiddels 34 weken. Ik keek laatst of ik het goed had geschoren en schrok hoe het eruit zag. Een beetje dikkig, opgezwollen en leek ook kleiner. Ik denk dus als ik dit bij jullie lees dat het wel normaal is haha ?  

Ik ook last van 38 weken zwanger. Heeft of niet met de betere doorbloeding van de vagina te maken daar was ik zelf eigenlijk een beetje vanuit gegaan? Kan het mis hebben hoor maar dat was mijn logica.

Fijn dat  het herkenbaar is haha! Dan ga ik me er geen zorgen overmaken. De verandering was ineens groot. Er veranderd zoveel maar dit had ik nog nergens gelezen ;-)

Yep is heel normaal gezwollen en vaak ook paarsig door al het extra bloed. In heb zelfs, helaas, een mega spatader daar ??
gaat allemaal weer over!

Ik heb het ook gehad tijdens de laatste zwangerschap en idd ook spataders 1 zit er nog steeds en 16 maanden geleden al bevallen 

Volgens mijn VK is het heel normaal, je lichaam maakt zich klaar voor de bevalling en hiervoor moet alles wat soepeler worden en daarvoor is weer genoeg bloed nodig. 

Terug
Bovenaan