Opgezwollen

Hallo!
Morgen ben ik 8 weken zwanger en ik heb ontzettend last van m'n darmen....  m'n buik is nogal opgezwollen (en da's echt nog nie van de baby volgens mij....!!)  en er gebeuren de meest nare dingen in die meters darmen.... erg balen! Ik voel me ook de hele dag door een beetje tegen het misselijke aan met gisteren wat hoogtepunten: gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven, zoals ik hier ook veel lees, maar die roze wolk is toch een  beetje grijzig moet ik bekennen ...!
Toevallig heb ik de kalender op deze site bekeken en daar staat heel toevallig ook bij de 8e week dat rommelende darmen heel normaal zijn, dus da's geruststellend, maar heeft iemand tips om de boel wat rustiger te krijgen: ik weet wel vezelrijk eten enzo, maar misschien zegt iemand: dát moet je eens proberen?!?
Alvast bedankt!
 
Hoi,
Je kan proberen als je wat misselijk bent kleine beetjes eten en dan worden je darmen misschien ook wel wat rustiger. Het is te proberen.
Groetjes Daantje
 
he hallo,

het is idd erg vervelend die darmen. Ik heb daar in het begin ook erg last van gehad. Een vriendin kwam met de tip om yoghurt te eten. Bij mij heeft dat wel geholpen. Daar zitten veel goede bacterien die het darmenstelsen uiteindelijk tot rust brengen. Verder als tip voor de misselijkheid: Hopjes. Dat zijn die ouderwetse snoepjes. Mijn moeder nam dat vroeger al tegen misselijkheid tijdens zwangerschap en ook bij mij heeft het erg veel geholpen.

Succes met alles
Groetjes Linda (24+4)
 
Hoi,

Ik ben nu 25 weken zwanger en nog steeds een zeer onregelmatige stoelgang. Ik drink iedere morgen een pakje stimulance van nutricia (ze zitten per 3 verpakt). Er zit een beetje een sinnasappelsmaak aan. Helemaal over gaat het er niet van, maar ik ga nu in ieder geval om de dag, dat is al meer dan het geweest is. Verder inderdaad niet te vet eten en kleine porties, ik heb ook veel last gehad van brandend maagzuur en daar hielp het enorm bij om wat vaker wat kleinere porties te eten, vooral 's avonds bij het avondeten schep ik ongeveer de helft op en eet later nog wat rouwkorst of fruit.

Succes ermee

Christa
 
ik heb van de verloskundige de tip gekregen om Vifit met LGG te drinken van campina. dat is speciaal voor de gevoelige darmen. ik was gewoon ziek van de buikpijn en na een paar dagen werd het al beter en nu gen last meer. je kunt t gewoon kopen bij de super.
succes
 
Dankjewel voor jullie reacties en tips, ik zal ze proberen. Wat ik heel lastig vind is dat ik alles zo vind stinken en totaal geen eetlust heb, elke hap krijg ik met moeite binnen, hoewel het eten me wel smaakt: beetje vreemd!
Ik hoop dat het met jullie tips wat zakt, ik vind het niet zo leuk zo.... maar ja het is voor een goed doel zullen we maar zeggen
 
Ik had rond diezelfde tijd ook af en toe last van opgezette darmen en af en toe winderigheid. Heel vervelend. Bij mij hielp vooral  heel rustig en niet gehaast eten, vooral de warme maaltijd,  rechtop zitten bij het eten en de tijd nemen om "uit te buiken". Succes
greet
 
Terug
Bovenaan