OPK testen voor 1ste keer gebruikt, snap het niet

<p>Hallo,</p><p>Sinds enkele maanden zijn ik (33) en mijn man aan het proberen voor een kindje maar omdat het nog niet gelukt is had ik besloten om ovulatietesten te doen. </p><p>Ik gebruik die van de Action, Lifecare, (heb inmiddels ook Sensitest gekocht voor de volgende ronde) en vanaf dag 11 in mijn cycle getest. </p><p>Het controlelijntje is steeds goed donker zoals het moet zijn maar ik kan mijn piek niet vinden; de ene dag is het streepje wat donkerder dan de andere dag, toen verdween het bijna en nu is het donkerder terug maar niet net zo donker (of donkerder) als het controlestreepje.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>Mijn cycle is gemiddeld 32 dagen lang, normaal gesproken verwacht ik mijn ongesteldheid over 12 dagen. </p><p>Foto's van de testen: https://imgur.com/J0GLxPD</p>

Hoi Jamie, belangrijk bij ovulatietesten is om met geconcentreerde urine te testen, dus ongeveer 2 uur niet drinken en dan testen. Het kan zijn dat je mogelijk wat later in je cyclus je eisprong hebt en een kortere luteale fase dan je verwacht, of misschien zelfs geen eisprong. Op welke dag in je cyclus zit je nu? 
Hoe lang zijn jullie al aan het proberen? Ik had pas na 5 maanden mijn piek gevonden, omdat ik te vroeg stopte met testen. Ik zou nog even verder proberen te testen en ook je afscheiding in de gaten houden: als het doorzichtig is en lijkt op rauw eiwit, begin ik vaak met de ovulatietesten. Meestal heb ik 3 dagen na het 'eiwit' een knaltest in handen ?. 

Nog vergeten erbij te zetten: de test van vandaag lijkt wel donkerder te zijn dan de eerdere testen. Ik zou nog even doortesten en als het lukt op 2 momenten op de dag, mogelijk heb je een korte LH-piek! 

Dankjewel voor je reactie! :)
12/7 werd ik ongesteld, dus vandaag zou de 22ste dag moeten zijn in mijn cyclus.
Dit is de 4de maand dat we bewust aan het proberen zijn en ben er inmiddels al wel achter dat we te vroeg zijn gestopt steeds met de zogenaamde baby-dans.
Vrijdag had ik voor het eerst in de cyclus de eiwit-achtige afscheiding dus misschien heb ik dan inderdaad een korte luteale fase (ook lage rugpijn toen). Ben vooral bang dat het daarom nog (wat) moeilijker wordt om zwanger te worden, ben ook de jongste niet meer en ben een redelijk erge stresskip.
Ik ga zeker vanaf nu die twee testen doen en dan die Sensitest eens proberen.

Als je vrijdag je eiwit afscheiding had en je testen lopen nu op: doortesten en blijven dansen! De testen van de Action geven bij mij het beste resultaat, de sensitesten gaven bij mij geen piek aan helaas. 
Als je afscheiding naar wit verandert en dikker wordt, is je eisprong mogelijk geweest. Zo is het bij mij in ieder geval haha. 
Mijn LF is rond de 11-12 dagen. Alles boven de 11 dagen zou 'voldoende' moeten zijn voor een goede innesteling, maar hier zit ook bij mij de twijfel (nu 14e ronde, 11e maand dat we proberen ?). 

Misschien geloof je er niet in maar ik wil je toch positieve vibes sturen en hoop echt dat het snel gaat lukken voor jullie!
Totdat wij gingen proberen had ik er nooit echt bij stil gestaan dat het niet zo vanzelfsprekend is voor iedereen.. ik sluit mijn stresskip weer even op en we dansen verder ;-)

Wat lief, dank je wel! We gaan het zien over 6 dagen :), ik ben er deze maand een stuk minder obsessief mee bezig dan de andere maanden dat geeft me al veel rust haha.
Voor jullie ook veel succes, ik duim voor een goede knaltest voor jou binnenkort! 

Terug
Bovenaan