Opkijken tegen afbouwen inbakeren

Hallo allemaal,<br />Vanaf dat onze zoon twee weken was hebben we hem altijd ingebakerd, hij slaapt hierdoor zoveel beter (veel maaien met de handjes en onrustig) nu is hij morgen 14 weken en dus bijna 4 maand. Wij kijken erg op tegen het afbouwen hiervan. We gebruiken de inbakerdoeken van paco. Ik hoop dat iemand ervaringen heeft hoe dit bij jullie ging?<br />

Zoo herkenbaar! Ons zoontje ook vanaf begin af aan ingebakerd, en durfde het ook maar niet. Heel vaak uitgesteld. Hij is nu 6 maanden en zijn 2 weken geleden cold turkey overgegaan om met de armpjes los te slapen. Ging gewoon prima! En dat terwijl hij ook super beweeglijk is en heel veel met zijn armen maait. Wij gebruiken wel nog steeds het lakentje van Fedde en Kees, dat heeft hij nog wel nodig maar dat is meer tegen het omrollen. Als de armpjes los zijn, hou je deze met het lakentje niet tegen. Slaapzakje van fedde en Kees vond ik 3x niks zelf

Ik ben nu bezig met het afbouwen bij onze kleine meid. Heb het slaapzakje van Fedde en Kees, met ritsjes aan de zijkant. Het kost even iets meer moeite en als ze wat druk is helpen we haar in slaap door haar armpjes even vast te houden.
Heb nu dat lakentje van Fedde en Kees gehuurd, komt morgen binnen. Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd. Nu stoppen we haar armpjes onder een laken en stoppen we haar strak in, dat werkt ook wel voor haar. Maar als ze echt wil dan breekt ze daar ook wel uit

Wij gebruikten eerst ook de pacco en hebben vervolgens ter overgang een puckababy ingezet, die zit al een stukje losser. En toen naar gewone slaapzak, maakte ik me ook heel druk om maar ging meteen prima!

Terug
Bovenaan