Opkomen voor jezelf op het werk

Ik ben momenteel halverwege mijn zwangerschap en heb veel last van bekkeninstabiliteit en lage rugpijn. Op mijn werk houden ze hier geen rekening mee. Ik moet tot 9 maanden blijven werken hoewel ik in de zorg werk en ondanks mijn klachten. Hoe kan ik voldoende voor mezelf en de baby zorgen tijdens mijn zwangerschap als mijn omgeving dit niet toelaat? Door personeelstekort is het ook moeilijker om tijdens het werk rustiger aan te doen.

Je ziek melden. Per direct. Je baby gaat voor en je gezondheid gaat voor. Bizar dat ze geen rekening met je houden!! Veel sterkte 

Je hebt recht op een consult bij de bedrijfsarts. die kan je hierin helpen. (Je werkgever is verplicht je toegang te geven tot de bedrijfsarts wanneer je hierom vraagt.)
Als het echt helemaal niet gaat kan je je ook gewoon ziek melden natuurlijk. Dit krijgt je werkgever vergoedt van de overheid. Wel ben je dan verplicht je zwangerschapsverlof zo vroeg mogelijk te starten.
Als je zelf goed uitzoekt wat je rechten zijn, kan je ze makkelijker afdwingen.

Ik zou je ziekmelden als het echt niet meer gaat ik heb dit ook gedaan, ben erna in de ziektewet gekomen .. oké dat is dan wel weer raar natuurlijk want je werkt dan niet meer maar het is wel veel beter voor jezelf ik kon niet meer werken omdat ik heel veel overgaf niks binnen hield, zelfs niks kon eten en niks kon drinken en daar hielden ze ook geen rekening mee dus ik ook adviezen aan andere gevraagd en zeiden ze meld je ziek.. 
ik hoop dat dit je wat helpt 

❤️ Dikke knuffel, succes & weet dat je altijd alles kwijt kan hier 

Terug
Bovenaan