Opkomend koortslip

Erg vervelend wil dat het niet verder opkomt aangezien ik 38 weken zwanger ben en niet een koortslip wil hebben als ik bevallen ben.

Zit nu een klein bultje wat kan ik doen om te zorgen dat die niet uit komt of snel weg gaat.
 
Zovirax (of een huismerk) smeren en/of van die pleistertjes bij de drogist halen. Je kan het verder niet echt versnellen, maar hoe eerder je erbij bent, hoe sneller het meestal weer wegtrekt. Dus niet te lang mee wachten. Succes en hopelijk blijft de baby nog even zitten!
 
Ik heb zo'n soort brander, hypotherm heet het volgens mij. Het idee is dat je de koortslip dan direct uitdroogt. Kost wat, maar werkt bij mij ongeveer 8/10 keer!
 
Ik weet niet zeker of dit tijdens de zwangerschap mag (denk het wel), maar slik L-lysine! Werkte bij mij altijd als een tierelier. Zodra het opkwam nam ik een tablet, en vaak zette de koortslip dan niet eens volledig door, superfijn!
 
Zinksulfaat gel 
l-lysine mag officieel niet maar werkte bij mij ook als een tierelier.
ik vind de lippatches eigenlijk niet heel handig, maar het voorkomt wel dat je per ongeluk je handen besmet door aan het blaasje te komen.
overigens: als je vaker koortslip hebt, is de kans heel groot dat je kindje er niet heel ziek van kan worden. Wel kan je (als ze groter zijn) het actieve virus nog overdragen, dat betekent dat ze dan zelf koortslip kunnen krijgen. Wat vervelend is, maar niet gevaarlijk 
 
Terug
Bovenaan