Opleiding?????

A

Anoniem

Guest
Ik weet wat ik wil, ik wil graag zwanger worden al wil dat nog niet echt opschieten (ronde 8) maar ik wil ook graag een opleiding volgen. En ik denk dat als ik in september nog niet zwanger ben die opleiding van 1 jaar ga volgen. Mocht ik in september wel zwanger raken dan kan ik  die opleiding  gewoon afmaken. Het wordt dan een erg zwaar jaar. Als er een kleintje is komt het er niet van denk ik. Maar  onze kinderwens gaat voor.  Wat vinden jullie hiervan.

Liefs Iris

Hallo iris

Ja ik vind persoonlijk als je het financieel kan redden dan hoef je toch niet perse een opleiding te doen?
Een opleiding doe je meestal als je daar ook echt in verder wil.
ik heb ook geen opleiding en wel een kind ik ben fulltime moeder en ik en mijn gezin redden het prima.
Bij mij gaat niets boven een kind.
Maar ja iedereen heeft zijn eigen mening en je moet doen wat jij het beste vind.
veel succes ermee en hoop dat je snel zwanger bent.

Groetjes

eej

ja het is een moeilijke keuze he ik zit ook met dat probleem ik hoor deze week of ik ben aangenomen voor de opleiding van een jaar.
maar ondertussen hebben we toch besloten om voor een kindje te gaan...
dat willen we beide heel graag maar ja een opleiding is ook altijd super vooral als die voor je betaald word
maar ja ik durf het niet te wagen om deopleiding te laten starten in september
vorig jaar ben ik namelijk door de pil heen zwanger geraakt is uiteindelijk fout gegaan(zat toen ook nog op school)
maar de dokter zegt sta er niet gek van te kijken dat je nu zo snel zwanger bent dus ja

groetjes patricia

Doen!

Zonder opleiding kom je tegenwoordig nergens meer aan de bak.
Ook al zou je nu nog niet verder willen, dan heb je het in ieder geval op zak!
Als je nu de tijd erin kunt steken zou ik dat zeker doen.
Straks als je kindje er is zal je waarschijnlijk minder snel de studiebanken in duiken..

Hoi Iris,

Ik kan me je twijfel voorstellen, heb zelf wel een beetje hetzelfde. Wij zijn nu ruim een half jaar bezig en ik heb een cyclus van 40 dagen en geen eisprong.. denk dus dat het best nog wel een tijdje zal duren voor ik zwanger raak. Maar ja, wil ook niet midden in een opleiding er ineens uit moeten omdat ik een kindje krijg. Bovendien denk ik dat een kindje je leven zo op z'n kop zet, dat het al zwaar genoeg zal zijn om in je normale ritme met je werk terug te komen, laat staan als daar dan ook nog eens een opleiding naast moet! Maar goed, ik kijk zelf niet naar éénjarige opleidingen, maar meer naar 4 jarig, dus dan is het alweer anders. Een éénjarige opleiding zou ik denk ik wel doen als ik jou was... ik ben nu ook aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Heb een halfjaar niet gesolliciteerd omdat ik dacht; misschien krijg ik wel een kindje en dan is het niet handig als ik net een nieuwe baan heb. Maar goed, met de vooruitzichten zoals ze nu zijn ga ik gewoon lekker solliciteren! Wie weet hoe lang het allemaal nog duurt...

Succes met je beslissing!
Groetjes, 10e

PS. Ik heb zelf geen vervolgopleiding en mijn ervaring is dat je zonder opleiding best nog wel ergens binnen komt hoor. Het is alleen zo dat een diploma vaak een handig opstapje is.

Hallo,

Het is namenlijk zo ik heb al een 4 jarige opleiding gedaan, maar daar kan ik geen baan meer in vinden ben te oud (28). En ik werk momenteel in de huishouding wat ik trouwens niet erg vind om te doen. Maar ik zie mezelf dat nou niet altijd doen vandaar dat ik graag weer een opleiding wil volgen in de verzorging, en dan kun je elk jaar weer wat er bij leren door middel van een bbl plek.

Liefs Iris

Iris,
Ik kan alleen maar zeggen, volg je hart! Doe wat jou het beste lijkt. Jij moet er gelukkig mee zijn. Ik heb zelf jaren gestudeerd en ben nu bijna 30 en begin nu pas aan kinderen. Dit is mijn keuze geweest. Ik wil zelf heel graag nog wat cursussen doen. Mijn baan gaat inhoudelijk ook veranderen wat gaat betekenen dat ik eind dit jaar/ begin volgend jaar ook een opleiding (kort weliswaar) moet gaan doen. IK vind dit alleen maar leuk, wil mezelf ook blijven ontwikkelen. Voor mij is werk belangrijk voor wie ik ben als mens. een kind zal dat iets veranderen, maar niet volledig.
Dus ja, iedereen ziet het anders. Het gaat erom wat JIJ wilt! Succes met je beslissing!

Groetjes Anoek

Terug
Bovenaan