Hoi Iris,
Ik kan me je twijfel voorstellen, heb zelf wel een beetje hetzelfde. Wij zijn nu ruim een half jaar bezig en ik heb een cyclus van 40 dagen en geen eisprong.. denk dus dat het best nog wel een tijdje zal duren voor ik zwanger raak. Maar ja, wil ook niet midden in een opleiding er ineens uit moeten omdat ik een kindje krijg. Bovendien denk ik dat een kindje je leven zo op z'n kop zet, dat het al zwaar genoeg zal zijn om in je normale ritme met je werk terug te komen, laat staan als daar dan ook nog eens een opleiding naast moet! Maar goed, ik kijk zelf niet naar éénjarige opleidingen, maar meer naar 4 jarig, dus dan is het alweer anders. Een éénjarige opleiding zou ik denk ik wel doen als ik jou was... ik ben nu ook aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Heb een halfjaar niet gesolliciteerd omdat ik dacht; misschien krijg ik wel een kindje en dan is het niet handig als ik net een nieuwe baan heb. Maar goed, met de vooruitzichten zoals ze nu zijn ga ik gewoon lekker solliciteren! Wie weet hoe lang het allemaal nog duurt...
Succes met je beslissing!
Groetjes, 10e
PS. Ik heb zelf geen vervolgopleiding en mijn ervaring is dat je zonder opleiding best nog wel ergens binnen komt hoor. Het is alleen zo dat een diploma vaak een handig opstapje is.