Oplossing nodig voor lange auto rit

<p>Hallo ervaren ouders!</p><p>ik heb tot nu toe veel handige tips van jullie gelezen en toegepast bij het opvoeden van mijn mooie dochter.<br />echter heb ik op het volgende helaas geen antwoord kunnen vinden op dit forum en elders.</p><p>we gaan in juli naar Zwitserland. We hebben het idee om op een zaterdag avond te gaan rijden zodra mijn vrouw klaar is met werken. Het idee is dus om ‘s nachts te gaan rijden zodat de kleine kan slapen. Echter, bij auto stoeltjes wordt gezegd maximaal 2 uur te rijden en dan te stoppen.</p><p>straks in juli is ze 14 maand. Te groot voor een reiswieg, en een stoeltje is niet handig ivm de stops. Het lijkt me niet handig om met haar te gaan lopen terwijl ze eigenlijk slaapt.</p><p>mijn vraag ga ik hier breed stellen: zijn er tips of oplossingen voor ons probleem? </p>

Wat vind je van een maxi cosi die je ook in ligstand kunt zetten wanneer ze slaapt? Ik zou m'n kids niet uit de autostoel halen of wakker maken als ze slapen (wij hebben ze in ligstand als ze slapen). En dan lekker doorrijden wanneer ze slaapt. 

Het is heel lastig maar zeker niet onmogelijk; gewoon ff een korte pauze inlassen per 2 /2,5 uur wanneer ze wakker is. Ik zou niet rijden als ze niet vastzit, of in een reiswieg lijkt het me ook niet veilig want ze zit los..?  geloof me bij een bocht of een korte rem kan ze heel lelijk terechtkomen. Wij hebben dit bij onze oudste zoon gehad, hij lag te slapen op de achterbank, mijn man moest vol op de rem en hij kwam heel verkeerd op z'n arm terecht :( 

Overdag rijden. Na ca 2-3u stoppen, half uur pauze en door. Met ca 2-3 stops ben je in CH. 
Zijn as we speak in CH, 8:30u vertrokken en ca 16.30 aangekomen 30min vanaf de grens. 
dochter van 7mnd

Toen mijn zoontje 18 maanden was zijn wij naar Spanje geweest ook einde middag gaan rijden. Wij hebben toen een autostoel gezocht die een fijne ligstand heeft toen uitgekomen bij de Romer king 2 autostoel. Nog steeds heel blij mee! Kijk vooral naar hoe het uitkomt met Slapen en stoppen zou me niet vasthouden aan die 2 uur tenzij die kleine dat nodig lijkt te hebben. 

Dit is altijd lastig. Want er is geen opkossing voor. Zou als ze slaapt dr lekker laten slapen. Bij wakker zijn wel echt die 2 uur aanhouden. Soms is het nu eenmaal zo dat iets anders gaat. Zou wel zoeken naar een stoel met een fijne ligstand. 

Binnen een uur tijd heb ik meerdere antwoorden, beter kun je het niet hebben!?
bedankt voor jullie ervaringen en meedenken. ik begrijp uit de reacties dat de meesten er een beetje mee spelen. Precies de info en ervaringen die ik nodig heb om een plan te trekken.

dit gaat ons lukken, wij gaan investeren in een goeie stoel!

Omdat ze 14 maand is ga ik er vanuit dat ze niet meer in de groep 0 stoel past. (De Maxicosi in de volksmond).
dus je hebt/gaat een groep 1 stoel kopen. Die hebben allemaal een ligstand. Voor dat je koopt: zet haar er in de winkel even in. Dan kun je direct zien hoeveel ruimte ze in de zitting heeft. 
zo zijn wij uitgekomen op de Römer dualfix. Omdat die zitting dieper is en ze er dus langer in past dan in een stoel van Maxicosi. 

reden dat ze niet te lang in de groep 0 stoel mogen is omdat lang in die houding slecht is voor de rug. Een baby heeft zijn rugspieren niet genoeg ontwikkeld om zichzelf op te vangen. Een dreumes kan dat wel. 
Ik zou spelen met de tijd. Is ze wakker? Dan even stoppen. Slaapt ze? Dan lekker doorrijden. je moet toch stoppen voor eten en een schone luier...

Terug
Bovenaan