Opluchting voor nu!

Hoi!

Ik wil even mijn opluchting met jullie delen.
In 2014 mama geworden van mijn eerste kindje, wat tot groot verdriet kort na de geboorte is overleden. Datzelfde jaar ook een vroege miskraam gehad. Gelukkig in september 2015 mama geworden van een gezonde dochter.
Oktober vorig jaar wee5 een vroege miskraam gehad.

En nu dus precies een week geleden een positieve test in handen. 2-3 weken gaf hij aan. Zoals je begrijpt ben ik zo onzeker als wat over deze zwangerschap. Een behoorlijke voorgeschiedenis tenslotte.

Wel wat last van vermoeidheid en af en toe wat pijnlijke borsten, maar niet extreem.
Net met lood in mijn schoenen toch weer een test gedaan. 3+ gaf hij aan. Voor nu dus hartstikke opgelucht en blij. Volgens eigen berekening 5 weken zwanger. Nu grote twijfel wanneer ik de huisarts en gynaecoloog in ga schakelen. Volgende week al of voor de zekerheid nog een weekje wachten...
 
Wat verdrietig om te horen van het overleden kindje, en je miskraam..
Maar misschien is het nu wel raak!
Je moet de dokter/gyn bellen wanneer het goed voor je voelt.. Ik weet eerlijk gezegd niet wanneer je normaal gesproken moet bellen.

Maar misschien wel fijn om de huisarts/gyn in te schakelen.. 

Succes
 
Ik heb het mijn partner verteld en na het weekend in eerste instantie de dokter gebeld, en daarna de verloskundige. 
Denk dat het voor jezelf ook prettig is om snel te bellen, misschcien geeft het je een fijner gevoel als je weet dat er een dokter/verloskundige is die je altijd kan bellen en op de hoogte van je geschiedenis is. 
De dokter vroeg aan mij bijvoorbeeld of ik het prettig vond om langs te komen om het een en ander te bespreken, maar ik vond het niet nodig, misschien voor jou wel prettig.
 
Succes en natuurlijk gefeliciteerd!
 
Als je er behoefte aan hebt, zou ik vooral de verloskundige bellen. 
Sinds dit jaar vergoeden ze een vroege echo als je een verleden met miskramen hebt. Bij 6 of 7 weken kan je dan al een echo krijgen en met een beetje geluk zie je dan al een kloppend hartje. Dat was bij mij in ieder geval zo. Sterkte en hopelijk ook snel plezier op onzekerheid. 
 
Terug
Bovenaan