Opmaak bed voor de thuisbevalling?

Dag aanstaande mama's,

Morgen ben ik 37 weken zwanger en dan heb ik de magische grens om thuis te mogen bevallen bereikt!! Joehoe...

Maar nu wil ik het bed vast klaarmaken voor de thuisbevalling maar weet niet precies hoe ik hem moet opmaken. Het bed staat in ieder geval op 70cm hoogte d.m.v. klossen. Maar hoe nu verder? Leg je bijvoorbeeld op je matras het kraammatras en dan je hoeslaken? De kraamverzorgster die voor een intake is geweest heeft ons verteld dat we onderleggers moesten kopen en dit hebben we gedaan. Maar is dit voor ons bed bedoeld of voor die van de baby? Ik heb echt géén idee hoe ik nu ons bed moet opmaken, zodat het klaar is voor de bevalling...HELP!!

Groetjes Anna

Voor de bevalling hoef je je bed niet  nu al op te maken volgens mij. Tegen die tijd is VK en kraamverzorgster er ook en zij weten wel raad met die onderleggers:  als je bijna bevalt, hebben ze je bed helemaal volgestopt met onderleggers om lekkage op je beddegoed te beperken. Waar je wel nu voor moet zorgen, is dat je matras beschermd is voor het geval je vliezen breken. Vruchtwater schijnt niet meer uit matrs te krijgen te zijn en deze helemaal te verpesten.
Ik heb op matras 2 onderleggers naast elkaar liggen, met daaroverheen een badlaken. Dan molton en onderlaken. dat lijkt mij genoeg. Het bedzeiltje heb ik 3 nachten geprobeerd, maar dat lag zo hard, dat ik er niet van kon slapen.
Geniet van de laatste weken, maar ook succes met de laatste loodjes en voorspoedige bevalling gewenst!
Groetjes, Mira, 40+1 van nr2

hoi,
Ik heb  de vorige keer alleen zo'n plastick zeiltje onder de matrasovertrek en molton gedaan. Dat ritselt wel een beetje tijdens het slapen, maar volgens mij is dat het enige wat je moet doen.
Voor het vruchtwater dus.
pas tijdens de bevalling zelf pakt de verloskundige wel wat ze nodig heeft. (van die grote celstofonderleggers, zitten in kraampakket of moet je zelf aanschaffen).

Succes!
Elke

Terug
Bovenaan