opmaken babybedje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Even een vraagje....Hoe maken jullie het bedje voor de kleine op?
Eerst een bedzeiltje, en dan een molton?
Of andersom?
Groetjes

hoi

Ik denk dat het beste eerst een molton voor over het matras dan zeiltje en dan hoeslakentje,als het namelijk nat word komt het eerst op het zeiltje ipv van molton scheelt je twee lakens wassen ipv alleen hoeslaken.dan dekentje op een laken leggen en dan tot de helft van het bedje terugslaan zodat de kleine maar op de onderste helft van het bedje slaapt.anders kunnen ze te ver onder de deken kruipen als ze bewegelijk zijn. maar de kraamhulp doet dit meestal wel hoor op de dag dat je bevallen bent.gr wendy

Hoi,

Ben toen naar een voorlichtingsavond van de kraamzorg geweest en daar zeiden ze dat je zo het bedje opmaakt:

- molton matrashoes
- matraslakentje
- molton onderleger dubbelvouwen en die onder in het bedje leggen (zodat het kindje met de voetjes aan de onderkant van het bedje ligt)
- lakentje voor onder het dekentje
- dekentje
- hydrofielluier in een driehoek vouwen en deze  komt dan onder het hoofdje van de baby (punten ingestopt).

Wij mogen GEEN zeiltje gebruiken. Dit zou geen luchtdoorlaten.

Wat ze hierboven schrijven klopt, de kv zal ook het bedje controleren. Ik heb het al opgemaakt. Is wel erg leuk om elke keer naar te kijken... kan niet wachten totdat het zover is.

Groetjes Sylvia

hoi hoi...
wij hebben alle bedlinnen gekocht die ze in de babywinkel adviseerde, inclusief bedzeiltje...
maar toen de kraamhulp hier was op intake, zei ze dat we geen zeiltje mogen gebruiken omdat we een kruik in het bedje moeten doen voor warmte...
Ik dacht altijd dat je JUIST dan een zeiltje wil, voor het geval dat de kruik gaat lekken... maar ze legde uit dat dat hete water dan over het zeiltje stroomt naar het kindje!!!
pffff... weer een miskoop dus...
waar we overal aan moeten denken!
gr,
KC

hoi

Een bedzeiltje is eigenlijk pas nodig als ze ouder zijn als ze meer gaan plassen of zo,mijn dochter heeft het nog niet echt nodig gehad   maar nu ligt ie bij haar in het peuterbedje.dus ik zou alleen een hydrofiele luier gebruiken voor evt spugen. gr wendy

Ik had bij mijn dochter ook een soort bedzeiltje incl.molton en dat mocht ik ook niet gebruiken van de v.k. Dus nu een luchtdoorlatende molton en hoeslaken en inderdaad een hydrofiele luier bij het hoofdeinde.

Gr Christa

Hoi,

Ik heb het bedzeiltje wel beide keren gebruikt, de kraamverzorgster heeft het bedje hier zelf mee opgemaakt. Ze heeft het zeiltje (ik denk dat het ongeveer 40 cm breed is) dubbelgevouwen en bij het voeteneind neergelegd. Zo komt het absoluut niet in de buurt van het hoofdje.

Maar de kraamverzorgster kijkt er zowieso altijd naar hoor dus hoe jij het opmaakt maakt eigenlijk niet zoveel uit. Je kunt het ook gewoon hoog opmaken als je graag het bedje wilt opmaken voor de leuke aankleding van het kamertje.

Syl
34+6

Ben ik nog een keer.... ik had toen ook al molton bedzeiltjes gekocht bij de Prenatal. Maar toen de kv liet weten dat je dit niet mag gebruiken heb ik ze gelijk teruggebracht. De prenatal deed hier niet moeilijk over, maar ik vond het wel gek dat ze wisten dat het voor een pas geboren baby zou zijn en dat ze mij niks hebben gezegd. En dat terwijl ze wisten dat ze het hier in de buurt niet gebruiken (althans niet voor baby ´s). Maargoed ze deden er gelukkig niet moeilijk over, dus ik ook niet.

Terug
Bovenaan