Opmaken van het bedje/ledikant

Hoi Anoniem,
Maak je daar niet teveel zorgen over want dat doet de kraamhulp voor je!
Wil het echt weten; Op het matrasje leg je een soort matrasbeschermer, let op dat er geen plastic in zit want dan krijgt je kindje het veel te warm en gaat het erg zweten. Ik legde er een dikke katoenen luier op. Dan een molton matrashoesje en daar overheen een katoenen of badstof hoeslaken. Dan een lakentje met een dekentje van katoen of wol. Hiermee maak je het bedje kort op, dwz dat het kindje met z'n voetjes tegen het eindje van het wiegje/bedje aan ligt. Onder het hoofd leg je een dubbelgevouwen hydrofiele luier ter bescherming van de matrashoes. Deze verschoon je elke dag, anders moet je elke dag het hele bed verschonen want ze spugen nogal wat onder. Let op dat je materialen van zuiver katoen gebruikt, hierdoor krijgt het kindje het niet onnodig warm (wiegedood) en niet met allerlei rotzooi erin zoals polyester. Veel succes!!! groetjes, Nicole
 
Ik heb op ledikant matras een speciaal zeiltje gelegd, alleen onderkant, dus mag niet onder hoofdje komen, hierover moltonhoes en dan een hoeslaken (katoen, badstof of jersey). Inderdaad hydrofiele luier voor spugen onder hoofdje...Heb zelf een vellux deken gekocht, zijn prijzig maar wel momenteel de beste deken. Rare is dat voor een wieg alleen een zeiltje en hoeslaken beschikbaar is, geen molton...
 
hallo, ik reageer even op op die anoniem van 11.51.

ik ben zelf op 5 augustus bevallen ,een van de heetste dagen van dit jaar, en het bedje moest volledig opgemaakt (zelfs het katoenen dekentje)worden en zelfs met twee kruiken in het bedje .
ook moest mij meisje de eerste dagen zelfs ook nog het mutjes op .
dit omdat die kleintjes zich echt nog niet zelf warm kunnen houden haar temperatuur schommelde van 36,5 naar 37,5.

en inderdaad ik had het bedje ook voor die tijd zelf opgemaakt via de uitleg uit het prenatal boekje ,maar de kraamhulp deed het toch weer net even anders...

groetjes en succes verder
ilonka
 
Terug
Bovenaan