Opmerkingen over oren mijn baby van 6 maanden

<p>Hai allen, </p><p>Ik heb een zoontje van 6+ maanden. Prachtig kind en knap koppie maar mensen zoals familieleden maakten grappen over zijn oren! Het was me niet opgevallen totdat ik 2 verjaardagen achter elkaar had begin december en op beiden (eerste was bij mijn familie en de tweede verjaardag bij een vriendin) maakten ze zijn oren belachelijk. Nu zit ik er nog steeds overin want ze zijn inderdaad groot. Geen flaporen maar in omvang. Ik deed laconiek maar hoe kan ik dit uit mijn hoofd zetten. Nu geniet ik er nieteens van om mijn baby te showen bij mensen. Is het raar dat ik me zo laat voelen door anderen?</p><p>Echt raar dat ik hier overin zit maar toch. Zie graag jullie reacties tegemoet. Liefs Zoë </p>

Tja het kan sta die grote oren heb daar moet je niet over in zitten, ik bedoel iedereen maakt toch een grapjes ik heb zelfs ook grapjes gemaakt over mijn eigen baby en ik hou nog steeds heel veel van hem en vind hem super knap, grapjes maken mag kunnen het moet niet zijn dat het belachelijk word gemaakt dus vat het postief op

Ik had ook grote oren, zijn gewoon met de jaren steeds mooier in proportie geworden. Vervelend dat de opmerkingen jou een onprettig gevoel geven maar als het jou eerst niet eens zo opviel zal het wel meevallen :) 

Ja soms zeggen mensen dingen zonder erbij na te denken. Mijn schoonmoeder zij bij mijn middelste zoon, wat heeft hij een grote dop neus zeg. ik zei ook niets maar het zat mij ook niet lekker. Ging alle banyfotos nakijken enzo??‍♀️

nu 3 jaar later is zijn neusje perfect in proportie ?. Ik zei laatst tegen haar zo je word nu wel erg grijs hè? Dus ik pak haar een beetje terug?.
Dus ik snap wel hoe je je voelt. Laat je niet gek maken pak ze suptiel terug of laat het van je afglijden. Hij is jou zoon en hij is prachtig. 

Tja mensen moeten nou eenmaal opmerkingen maken. Heel vervelend maar ik zou het niet te zwaar opvatten. De oortjes van mijn dochter stonden eerst wat gebogen en daar kreeg ik ook opmerkingen over, maar was mij niet opgevallen. Ik dacht zal nog wel bijtrekken. Nu is ze 1 jaar en gewoon normale oren. 
De proporties bij baby's zeggen niks over hoe het er uiteindelijk gaat uitzien hoor. Maak je geen zorgen!

Ohhh haha ik heb precies hetzelfde! Zoontje van net 6 maanden (augustus) en iedereen roept meteen "DIE OORTJES! ZO LIEF!". Ze bedoelen dus soortvan flapoortjes (denk ik), maar dat is bij een baby dan schattig.
Hij heeft niet echt flaporen, zegmaar niet die oldskool flapvariant ;), maar hij heeft idd best grote oren. Maar eerlijk gezegd maak ik me er niet zoveel zorgen over, zou ik als ik jou was ook niet doen! Herinner me dat één van mijn broertjes ook altijd een klein aapje leek (niet negatief bedoeld ofzo haha) als klein jochie, met semi flaporen. Is nooit wat aan gedaan en je ziet er nu (25+) niks meer van. En daarnaast.. stel het is over een paar jaar als ie op school zit écht erg, dat je denkt goh dat is een beetje sneu, zeiden mijn vriend en ik al tegen elkaar dat je er dan makkelijk iets aan kunt doen zodat ie niet gepest wordt ermee ofzo.

Maar dus lang verhaal kort: trek je er niks van aan! En als je het echt vervelend vindt kun je ook zeggen dat je het niet zo leuk vindt als iemand dat zegt. 
Maar ik snap je gevoel wel heel goed dus, omdat ik dus hier precies hetzelfde meemaak (en het zelf ook niet perse in eerste instantie had gezien). 

Je kan toch gewoon zeggen dat je niet wilt hebben dat ze grappen maken over z'n oren?
Een tijdje terug vroeg een vriendin of ik mijn zoon niet beter een hoofdbandje om had kunnen doen de eerste maanden... Dan waren z'n oren misschien wat platter gebleven. Zij had dat wel gedaan namelijk.... Ik heb haar keihard uitgelachen! Alleen het idee Al zeg. Z'n oortjes stonden iets af, wat nu steeds minder wordt.
Mijn kind is knap zoals hij is, net als de jouwe! 

Terug
Bovenaan