Opmerkingen van anderen

Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen wat betreft opmerkingen die je krijgt op je buikje.
Ik ben nu 25 weken en krijg regelmatig te horen: o wat ben je dik.
Van mezelf ben ik altijd heel slank geweest en ben niet de langste persoon dus het was ook al snel zichtbaar.
Ik merk dat ik heel gevoelig ben voor dit soort opmerkingen.
Ik eet gezond en heb tot nu toe geen vreetbuien etc. Het is dus geen vet wat ik aankom.
Ik merk aan mezelf dat ik me dan ga verdedigen en verantwoorden of ga twijfelen of het wel goed is dat ik al zo'n buik heb.
Herkennen jullie dit en hoe gingen of gaan jullie hiermee om?
 
Lekker laten ik ben ook niet groot. En toen ik zwanger was dachten ze dat ik gewoon dik was ubuh en toen die kleine was zeiden ze was je zwanger ka dat was ik viel nirt uit de lucht
 
Pff wat stom zeg dat soort opmerkingen! Logisch dat je dat raakt, komt ook door hormonen. Zolang je voor jezelf weet dat het niet door eten komt (en wat dan nog als het wel zo zou zijn), probeer het langs je heen te laten gaan. Geef gewoon een reactie als: Ja mooi he, m’n baby groeit goed!
 
Heel herkenbaar! Ik was echt tonnetje rond, ben ook niet heel groot. Heb ook heel veel opmerkingen gekregen en of het er 2 zijn ook. Probeer heel nuchter te reageren!
 
De enige van wie ik zulke opmerkingen serieus zou nemen, is mijn verloskundige ;) Zij heeft de taak mijn gezondheid te monitoren, dus zij mag zulke dingen gerust zeggen (wel iets subtieler, graag :p) Voor de rest: lekker laten kletsen. Iedereen heeft er altijd wel iets op aan te merken: te dik, te dun, bla bla bla. Zorg dat je gezond eet, en laat de meute maar praten.
 
Ik word altijd heel snel tonnetje rond als ik zwanger ben. Rond de 20 weken denken mensen dat ik al ben uitgerekend zegmaar. Daar worden natuurlijk ook heel veel opmerkingen over gemaakt. Ik probeer altijd maar luchtig te reageren en het mensen niet kwalijk te nemen. Mensen bedoelen het niet gemeen. 
 
Wat irritant dat mensen zulke opmerkingen maken. Ik zou erop reageren met iets in de trant van "tja dat heb je wel eens als zwanger bent" of "ja er groeit dan ook een hele baby in mijn buik:)". Iets waardoor zij in ieder geval door hebben dat het een stom iets is om te zeggen. En verder vooral niks van aantrekken. Ik denk dat sommige mensen zulke dingen enkel zeggen omdat ze zelf onzeker zijn. Een vriendin van mij reageerde ook op het nieuws met dat ze zich afvroeg hoeveel ik zou aankomen en dat ik het vast niet erg vond als ik erna wat kilootjes erbij zou houden??? Ik weet dat zij zelf altijd onzeker is geweest over haar gewicht en altijd heeft gezegd dat ze mij zo "erg dun" vond. Ik merk dat mensen die zelf helemaal niet bezig zijn met gewicht er niks over zeggen en mensen die hier zelf onzeker over zijn wel...
 
Ja bijzonder, mensen vinden er wat van. Bij mij op m'n werk de end zegt dat ik een klein buikje heb, de andere juist groot. Het is niet snel goed..
Probeer je er niet teveel van aan te trekken. Elk lijf is anders, draagt anders.
 
Terug
Bovenaan