opmeten van baarmoeder??

hebben jullie dat ook gehad? Bij de 20 weken echo vandaag moest ook mijn baarmoeder opgemeten worden. Dit werd inwendig gedaan. Er kwam me toch een bloed uit! schrok me rot. Ze durfde er niet mee verder te gaan..Dus nu weet ik nog niet hoe dat zit.. en nu??.nog nooit bloedverlies gehad laatste 20weken. hopelijk niets ergs.

Hoi mama in spe,

Jeetje dat is wel spannend zeg.
Er loopt op dit moment een onderzoek waarbij ze de baarmoedermond meten inwendig. Deze moet een paar cm dicht zijn, is dit niet het geval wordt je in de gaten gehouden, want dat is een risico op vroeggeboorte. Dit onderzoek was al bewezen dat het werkt maar er waren nog onvoldoende mensen die er aan mee hadden gedaan om het echt te bewijzen.
De gynaecoloog vertelde me dit, en dat er soms wel de fout wordt gemaakt dat ze inwendig te diep gaan, en aangezien je met de 20 weken in de gevoelige fase zit van bloedvaatjes kunnen ze aan de buitenkant van de baarmoedermond iets raken wat kan bloeden. Dit kan ook gebueren met geslachtsgemeenschap en b.v. poepen. I.p. niets om je druk over te maken, t zijn haarvaatjes die snel dicht gaan. Maar dit bloed meestal niet zo heel hevig.
Ik zou toch even contact op nemen met je verloskundige om je zorgen te uitten!!!! Heel begrijpelijk dat je geschrokken bent!!! Hebben ze daar verder geen advies gegeven??? Vloei je nu nog? Ik zou de verloskundige gewoon bellen!
Was de echo verder wel goed allemaal? Leuke plaatsjes gezien van jullie kleine??
Succes, liefs Bowi

Ik dacht dat dit opmeten een vrijwillig onderzoek was? Dit klinkt als een verplichting. Vreemd! Ik heb het in ieder geval niet gehad ( had van te voren wel info gekregen hierover, dat je mee kon doen aan het onderzoek, maar toen ze er bij de echo niks over zeiden heb ik ook mij. Mond gehouden! Wil best meewerken aan wetenschappelijk onderzoek, maar had eigenlijk niet zo'n zin in een inwendige echo!)

ik weet niet ben via ivf zwanger dus alles loopt via het ziekenhuis ik denk dat ze daarom gewoon alles doen! ik ben wel weer wat gerust gesteld door het bericht. Bloed is ook niet veel meer paar druppeltjes. Echo/ baby was verder helemaal goed Ze was erg bewegelijk geen afwijkingen op 1 ding na.. maar dat bleek regelmatig voor te komen. Blijkbaar zitten er '"3 draadjes" in de navelstreng bij mij zijn er dat maar 2. word wel in de gaten gehouden maar verder was er niets mis mee..maja dat moetje tegen mij zeggen! :)

ik wist dat helemaal niet dat ze dat tegenwoordig doen???!!!
mijn vk heeft er ook niks over gezegd en bij de 20 weken echo is dit ook niet gemeten.
moet eerlijk zeggen dat ik het toch niet had laten doen denk ik (weet ik eigenlijk wel zeker)

ik zou idd even bellen en zeggen dat je je zorgen maakt als het zo veel bloedverlies is.
gewoon t zekere voor t onzekere.

maak jezelf niet gek! gewoon even t zekere voor t onzekere nemen

liefs, do

Terug
Bovenaan