Opnieuw bevallen na schouderdystocie ervaringen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben vorig jaar bevallen en tijdens de bevalling was er sprake van een ernstige schouderdystocie. Na alle handelingen uiteindelijk met achterste arm naar voren getrokken kwam mijn baby er uit. </p><p>Nou ben ik weer zwanger en de gynaecoloog raad mij een keizersnede aan omdat mijn bekken waarschijnlijk te smal zijn en het daardoor zo ernstig is afgelopen. Dochter gereanimeerd, opgenomen en lang moeten herstellen.</p><p>Ik wil het eigenlijk proberen om normaal te bevallen en vraag me af of iemand dit eerder heeft gehad. Misschien dat de tweede baby er wel gewoon zonder problemen uit zal komen.. want een keizersnede is ook niet zonder risico's en herstellen met nog een kind van 1 jaar lijkt me superzwaar..</p>

Heel eerlijk, als mijn gynaecoloog zou aanraden om een keizersnede te doen, dan zou ik dat ook doen. 
Uiteraard is een keizersnede niet zonder risico's, maar een vaginale geboorte ook niet, zoals je zelf helaas al hebt moeten beleven. Ik zou zelf liever willen dat ik een langer herstel heb, dan mijn kleintje die net op de wereld komt kijken.. Er zijn zoveel vrouwen die tegenwoordig een keizersnede hebben, daar zou ik me niet te veel zorgen overmaken. Wellicht kan je nu deze periode nadenken over hoe je wat extra hulp thuis kan krijgen in de periode na de keizersnede. 
Succes en een goede geboorte gewenst!

Ik ben het eens met elk zin dat je getypt het. Vaginaal bevallen heeft mij lichamelijk ook voor veel ellende gezorgd. Als ik mijn kind levend en gezond op de wereld wil brengen moet ik gewoon voor een ks gaan. Ik zou mezelf nooit vergeven als ik een keizersnede zou weigeren en er gebeurt wat met de baby. Wil er niet aan denken
.. 

Omdat bij mij in de fam grote baby's veel voorkomen. En ik nu het bij mij wss ook een grote baby wordt, hebben de vk en gyn samen lang overlegd ivm dramatische bevallingen in de fam, 2 in Nood gekomen, bij mij beide sleutelbeentjes moeten brekej anders was t fout afgelopen, mijn nicht haar kindje is ook gereanimeerd geweest. En hebben de vk en gyn beide aangegeven dat ze een natuurlijke bevalling niet zagen zitten ivm t verleden. Was er eerst op tegen, maar na lang te hebben nagedacht akkoord gegeven en word nu een keizersnede. 
Een gyn adviseert dit absoluut niet zomaar, en het liefst willen ze dit niet eens voorstellen. Dus als ze het doen is het echt met een reden.
Begrijp dat je het liever niet doet ivm je andere kindje.. maar eigen keuze! Hoop dat je uit je beslissing kom! 

Precies !
Ons is verteld dat wij heel veel geluk hebben gehad dat er geen sleutelbeen is gebroken want ze hebben flink zitten duwen en trekken. Het komt idd vaak in de familie voor, bij de bevalling van mijn moeders 1e kindje werd de baby er nog met geluk uitgehaald met een vacuumpomp en daarna 2 keer een spoedkeizersnede de volgende bevallingen. De babys komen er gewoon moeilijk uit. Genetische aanleg smalle bekken niets aan te doen.
En als je van tevoren weet dat er een risico is en die kan voorkomen is dat heel mooi. Ipv de geboorte dramatisch meemaken en niet weten of je baby het zal overleven met vervolgens een trauma.. 

Terug
Bovenaan