opnieuw mijn eerste IUI verhaal op naar de tweede iui...

Hallo meiden,

Eindelijk kom ik op het forum, jammer genoeg Is mijn laatste discussie verdwenen...
Even in het kort...
Mij. Eerste IUI heeft plaats gevonden op zaterdag 1 maart en maandag 3 maart nog een keertje, nu zullen jullie denken 2X insemineren? Hoe kan dat?
Welnu die ovulatie testen werkten niet bij mij en na een heel project van enigszins een staaltje stalking richting de ivf afdeling in het Catherina ziekenhuis te Eindhoven mocht ik 1 maart meteen langs komen...

Het eitje was toen 20 mm en gelukkig was mijn eigen gynaecoloog aanwezig, zij vertelde meteen dat bij twijfel ik altijd langs mocht komen aangezien deze inseminatie in het weekend viel en er dan werkelijk niemand te bereiken is of alleen van die sagerijnige horken die je niet willen laten komen !!
Bas mijn man heeft op dat moment 240 miljoen zaadjes geleverd die zijn ingebracht, dus ik had goede hoop...
Wij wilden toch erg graag de zondag zelf klussen en de maandag erna zijn er nog eens 70 miljoen zaadjes geinsemineerd!

Helaas het volgende gebeurde... afgelopen maandag 7 dagen na inseminatie voelde ik al dat ik ongesteld ging worden... en de bevestiging kwam toen ik bruin slijm afveegde...
Dinsdag heb ik gebeld naar de ivf afdeling en verteld wat er aan de hand was... ik moet er nog wel even bij zeggen dat die maandag mijn eitje er nog steeds zat en die pas ergens woensdag is gesprongen... de ivf verpleegkundige wist ook niet goed wat ze ervan moest denken...diezelfde middag verloor ik helderrood bloed...helaas veel te vroeg!!

Inmiddels ben ik gisteren weer voor een echo geweest en opnieuw begonnen met spuiten...ik heb nog besproken wat we gaan doen aan deze te korte lutheale fase, dit zou ze overleggen met de arts en dit hoor ik dan donderdag 20 maart.
Wat ik erg raar vind is dat ik weer met 75 EH moet spuiten, iedere keer is er pas op cyclus dag 27 een ei dan spuit ik op dat moment 125 eenheden, is het dan niet logischer om meteen nu te beginnen met 125 eenheden?!?

Ze zou dit ook overleggen met de arts, maar ik spuit mooi alvast 100 eenheden ze kunnen me wat daar •﹏•
Verder zullen we wel zien... ik sta soms echt op een breekpunt... mijn zusje heeft net als mij pcos dus zij is altijd mijn steun en toeverlaat geweest..
Nu heeft zij een zoontje van bijna 1,5 waar ze ongeveer een jaartje over gedaan heeft, ofwel enorm geluk gehad dat er geen hormonen aan te pas hoefde te komen!
Ze belde me gisteren op en ja hoor ze is nu zwanger... het is mijn zusje waar ik zielsveel van hou echt... toch kan ik nog niet blij zijn... daar voel ik me schuldig over, maar ook kwaad... waarom lukt het haar wel?
Vriendinnen zeggen dan, Annemarie jou tijd komt nog wel, maar hallo waarom is het nu 'mijn tijd' niet dan?? Logischerwijs zou ik toch voor mijn zusje uitgebaard moeten zijn?
En wie bepaald er Wanneer het mijn tijd of die van iemand anders is??
Klote opmerking echt...

Dus voor nu ga ik weer proberen positief te zijn en te hopen dat de tweede IUI aanslaat, Bas en ik zijn nu samen een weekendje weg...
Mijn lieve dochtertje is bij mijn moeder en die haal ik zondag weer op... ondertussen loop ik leeg en verbijt de pijn die dit verdriet met zich meebrengt...

Ow ja mijn tijd komt vast ; -)

Succes meiden! En ik ga weer duimen (ondertussen heb ik nieuwe duimen nodig )

Liefs,

Annemarie

Oh meid toch. Is er in de buurt geen ander ziekenhuis? Ik had namelijk die topic wel gelezen. En ik vind het beleid raar.

Wat dubbel dat je zus zwanger is. Natuurlijk wens je haar de ellende die jij nu mee maakt niet toe. Maar het is wel cru. Zeker als je allebei pcos hebt.

Geniet even van je weekendje. Verstand op nul proberen te zetten.

@Supertje
Dit is al mijn tweede ziekenhuis... op zich zijn ze daar best relaxed en ik denk dat ik gewoon meer met mijn gynaecoloog moet overleggen want die luisterd echt goed naar mijn ontevree en doet er ook iets mee.

Dus dat ga ik sowieso doen : -)
Bedankt voor je reactie!!
Ik zit nu nog in Epen echt vreselijk hotel hahaha kon er ook nog wel bij.. laatste nachtje en dan morgen terug naar huis naar mijn poppetje...
Ik ben wel tot rust gekomen enigszins, woensdag krijgt mijn zusje de eerste echo... ze hoopt natuurlijk wat te zien en niet net als in juni een miskraam te krijgen, dat gun ik haar ook zeker niet!

Vrijdag ga ik naar haar toe, wie weet of ze haar vruchtbaarheidsvirus kan overdragen aan mij en ik weer aan jullie dan :)

Groetjes liefs

Annemarie

Hoi Annemarie,
Ik herinner me je verhaal nog wel. Bah wat balen van die eerste IUI. Maar laten we hopen dat dit jullie ronde wordt!!!
Kan me ook volledig identificeren met je verhaal over de zwangeren. Wij verwachten deze maand 4 (!) geboortes in onze vriendenkring, dus het gaat echt nergens anders over. En ik merk aan mezelf dat ik daar echt heel verdrietig van wordt. Deze zaterdag heb ik een verjaardagsfeestje afgezegd en zijn mijn man en ik lekker gaan winkelen en uit eten. Dat heeft me heel erg opgevrolijkt. Gewoon leuke dingen blijven doen en plezier hebben (zoals in een slecht hotel in Epen haha).
Veel liefs en veel succes!
xxx

Ja heel herkenbaar. Wij hebben nu 6 iui's gehad. Vanwege kort luteale fase spoot ik na de iui ook nog pregnyl. Dat hielp bij mij wel qua lengte van de cyclus, maar geen zwangerschap. Wij gaan door naar IVF nu.
Sterkte, het lijkt mij erg moeilijk als je zus zwanger is.

Wenser

Hallo dames :)

Het heeft even geduurd om een reactie te plaatsen, ik ben momenteel mezelf goed aan het voorbereiden op een toets die ik aanstaande donderdag heb...
Jammer genoeg blijft het nog niet helemaal hangen zoals ik zou willen :p

@Ilse1977
Fijn dat ik niet de enige ben waar het af en toe gewoon even teveel word! Ik ben afgelopen donderdag mee geweest met een oud collega van mij die haar eerste echo kreeg...Daaraan vooraf ben ik nog op visite geweest bij mijn zwangere beste vriendin die nog 9,5 week moet, ik heb daar een half uur haar 3 d echo's op film mogen bewonderen om vervolgens later die middag een echo bij te wonen waarop te zien was dat mijn oud-collega 8 weken en 2 dagen zwanger is...
Dat ging me allemaal best goed af, maar uiteraard denk je van binnen, ik wil hier liggen nu...ik wil deze foto's laten zien aan mijn dierbaren...wanneer mag ik het zijn???

Mijn zusje is inmiddels ook bijna 8,5 week zwanger dus ik kan mijn lol niet op jow XD
Aankomende dinsdag heb ik weer een echo, dat is cyclusdag 20 voor mij...ik spuit nu 125 eenheden en over het algemeen beginnen dan mijn eitjes goed te groeien...
Ze hebben nu besloten om sneller bij mij op te hogen en ik heb hier urogestan bolletjes liggen die ik mag gaan gebruiken om mijn lutheale fase te verlengen...
Ik moet ook zeggen dat ik echt relaxed ben ik heb alles los gelaten, meer kan ik niet doen :) We zien het wel deze ronde...ik geniet van mijn man en dochtertje en de dingen die we samen doen daar haal ook ik enorm veel energie uit :-D

@Wenser
Heeeel veel succes met IVF!!!
Ik hoop zo ontzettend dat dit voor jullie HET gaat zijn!
Wat betreft de zwangerschap van mijn zusje...ik heb het nu geaccepteerd en ben op zich wel blij...lastig blijft wel als ik haar een sigaret zie opsteken dat ik dan boos word...ik ben al 2 jaar gestopt met alles wat maar slecht kan zijn en dan is het raar om te zien dat het haar blijkbaar veel makkelijker lukt zonder echt dingen te ontzeggen...

Nou meiden ik hou jullie op de hoogte!!

Ik blijf erbij dit gaat allemaal goed komen!!

Liefsss,

xxxx Annemarie

Terug
Bovenaan