Opnieuw (snel) zwanger na totaal ruptuur

<p class="p1"><span class="s1">Hoi hoi,</span></p><p class="p1"><span class="s1">mijn eerste kindje is nu ruim 7 maanden oud en nu willen we langzaam aan voor de 2e gaan.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">nu is mijn eerste bevalling niet vlekkeloos verlopen, en is geëindigd met een complexe totaal ruptuur.</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">ik ben benieuwd of er andere moeders zijn die eerder een totaal ruptuur hebben gehad en ook weer snel zwanger zijn geworden en/of bevallen, en wat de ervaring hiervan was/ is.</span></p><p class="p2"> </p><p> </p><p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Groetjes! </span></p>

Geen ervaring met totaal ruptuur, maar waarom wil je je lichaam niet nog even een paar maanden de tijd geven om te herstellen? Een 2e zwangerschap is in het algemeen niet makkelijker dan de 1e, zeker als je nog een klein hummeltje thuis hebt, die in jouw val nog helemaal niet loopt... 
Ook als je wacht tot je kindje 1jaar is, heb je de kindjes nog steeds dichtbij elkaar qua leeftijd

Ik denk dat jij zelf het beste aan kunt voelen of je lichaam klaar is voor een volgende zwangerschap..
ik heb bij mijn eerste een epie gehad, en alsnog flink gescheurd (net geen totaal) ik heb hier ontzettend veel last van gehad en heb lange tijd bekkenbodem therapie gehad om te herstellen, dit heeft ongeveer geduurd tot mijn dochter anderhalf was en toen zijn we voor een tweede gegaan. 
Maar ik kan me voorstellen dat als je er geen last van hebt en het is allemaal goed hersteld, je eerder voor een tweede zou willen gaan.. luister naar je lichaam zou ik zeggen!

Poeh ik zou bij een totaal rucptuur toch wel je lijf een jaar de kans geven om te herstellen.. al ligt het erg ook aan hoe hevig hij was (een vriendin van mij heeft de ergste variant gehad en kon na 7 maanden nog geen seks hebben of wat dan ook) 
Maar ook voor je bekken enz is het beter 9 maandem te ontzwangeren

Vriendin van mij is 9 maanden na de 1ste weer zwanger geraakt. Bij de eerste een totaalruptuur. Net niet naar ok. Bij de 2e helemaal niet uitgescheurt. Wel incontinentie klachten maar die had ze ook na de 1ste al.

Terug
Bovenaan