Opnieuw testen?

Hoi!

Zondag 26 juni heb ik een positieve ovulatietest gedaan. Ik zou afgelopen donderdag ongesteld 'moeten' worden, afgaande op het aantal dagen tot het begin van mijn vorige menstruatie. Die blijft tot nog toe uit. Afgelopen woensdag heb ik vroege zwangerschapstest gedaan, die was negatief (ik was gewoon te nieuwsgierig etc). Hoe zinvol is het dan om morgenochtend nog een gewone test te doen?
 
Als je zondag de 26e een positieve test had, had je ma 27 of di 28 juni je eisprong. Testen zijn gemaakt voor de 'standaard' luteale fase van 14 dagen; dus ik zou 14 dagen na je ovulatie testen en als je nog niet ongesteld bent nog eventjes een dagje extra geduld hebben!
 
Als op zondag 26 je ovulatietest positief is, dan verwacht je 27 of 28 je ovulatie en gemiddeld 14 dagen daarna je menstruatie. Dat is dus ergens de komende dagen pas. Ik zou nog even een paar dagen afwachten en als je dan niet ongesteld bent nogmaals testen
 
Zoals hierboven gezegd is je nod niet afgelopen donderdag maar pas morgen of uiterlijk dinsdag, nog even geduld hebben dus
 
Als je dinsdag of woensdag nog niet ongesteld bent geweest zou ik een nieuwe zwangerschapstest doen. Maar eerst je menstruatie afwachten op je NOD (dat is nu nog niet zoals jij denkt)
 
Hoi! Ja, ik ben gisteren gewoon ongesteld geworden. Ik weet nu beter hoe ik kan rekenen vanaf het moment van een positieve ovulatietest. Ik gebruikte die nooit en ging dus te veel uit van de eerste dag van de vorige menstruatie!
 
Terug
Bovenaan