Opnieuw wakker s nachts

Hoi ouders,

Even een vraagje mijn zoontje nu 15 weken oud. Sliep al met 2 weken hele nachten door (23u - 7.30u) maaar nu sinds 2 weken wordt hij s nachts ineens wakker rond 3.30-4.00u en wil ineens een fles van 200ml.. hebben jullie nog tips.
Hier een rijtje van wat hij nu eet.

Vanmorgen dus 3.30u 200 ml
8.30u 200 ml 1 schep rijstebloem
Tussen 12 en 13u 200 ml
En dan rond 17u 200 ml 1 schep rijstebloem
En rond 22.30-23u 200 ml ( hierbij moet ik hem wakker maken)

Wat kan ik nog doen ?of zouden dit zijn regendagen (van twee weken zijn)
Ik vindt het niet erg om s nachts te voeden maar is gewoon vreemd aangezien hij al door sliep weken lang)

Oh ja hij is dus 15 weken en weegt al 7.5 kilo hij is altijd al flink geweest ook tijdens zwangerschap.

Waarom doe je rijstebloem in de fles? Ik zou meer en kleinere flessen gaan geven. Niet meer wakker maken voor die laatste voeding. Hoe laat gaat hij naar bed? Dan de laatste fles en dan komt hij wel op verzoek

800 ml voor een baby van 7,5 kg is niet heel veel. Onze zoon weegt tegen de 7kg (18 weken) en drinkt bijna 1000ml per dag. Misschien de flessen nog wat ophogen of een extra voeding overdag geven? Als onze zoon overdag te weinig heeft gedronken (rond de 800ml) dan komt hij ook 's nachts. Als hij richting de 1000ml gaat, slaapt ie van 21 tot 7

Overigens wel normaal dat een kindje een periode doorslaapt en het dan weer even klaar is. Ik snap je zoektocht en wie weet los je het op met een verandering in voeding of iets anders (het blijft zo zoeken soms!), maar deels zal het ook erbij horen in de eerste jaren dat ze sommige periodes meer nabijheid nodig hebben in de nachten. Dit zeg ik meer zodat je je geen zorgen gaat maken dat je iets verkeerds doet of dat er iets aan de hand is met je kindje. 

Dank je wel voor je reactie!

Hij krijgt 5x 200 ml. Dus het maximale en daarom doe ik dus rijstebloem erbij.

En minder per fles gaat dit hongerlapje niet mee eens zijn.

Heb je nog tips misschien

Hij gaat slapen om 18.30- 19u we kunnen dan echt niet meer rekken omdat ie dan zo moe is. Dan maken we hem wakker rond 23u zodat ik ook kan gaan slapen aangezien ik om 6u weer op moet staan voor te werken

Terug
Bovenaan