opnieuw zwanger na een miskraam

hoi hoi
ik heb 4 maanden geleden een miskraam gehad noou ja miskraam een curretage omdat het hartje van ons kindje niet meer klopte bij 8 weken we kwamen er pas bij 12 weken achter toen de verloskundige t hartje niet kon horen moest ik naar de gyn. daar bleek dus dat t met 8 weken gestopt was met kloppen ik heb het daar heel moeilijk ee gehad en mijn vriend ook we hadden afgesproken dat we voor t eind van het jaar weer zouden proberen
ik heb inmiddels mijn normale cyclus weer terug en ben gewoon elke maand ongi alleen deze maand niet ik ben nu weer 2 weken overtijd maar wat t stomme is ik heb 2 testen gedaan en die komen alle 2 negatief uit ik snap er geen fluit meer van nu moet ik woensdag naar de gyn terug voor n echo maar ik durf niet ik ben bang dat ik weer t zelfde te horen krijg
mijn vriend en ik willen heel graag n kindje maar we zijn alle 2 bang dat t weer fout gaat en ik denk niet dat ik dat nog n keertje aankan

nu is mijn vraag of er iemand is diedit ok herkent en mij misschien kan vertellen hoe ik ommoet gaan met de angst die ik heb?
ik hoop het echt
groetjes van yvonne

hoi yvonne,

Ik ben in anderhalf jaar tijd drie keer
zwanger geweest en het is drie keer fout gegaan. Mijn laatste miskraam heb ik 16 sept gehad. Het is logisch dat je bang bent om het weer te verliezen.
( ik kan het weten ) Ik ga het in het nieuwe jaar weer proberen, en dat zal best wel moeilijk zijn. Ik wens je woensdag veel sterkte toe en ik zal aan je denken...laat je even weten hoe het gegaan is!
groetjes diaan

Hoi Yvonne,
Ik kreeg kippenvel toen ik je berichtje las. Afgelopen dinsdag (23e) had ik de eerste echo. Omdat ik geen enkel negatief signaal van mijn lichaam (bloeding, buikpijn)had gekregen, gingen we vol goede moed naar het ziekenhuis. En ook bij ons was het hartje met 8 weken opgehouden te kloppen. Ik moet maandag terugkomen voor nog een echo (voor de zekerheid, maar ik weet het nu al zeker) en vervolgens de curatage. Ik wil nu ook zo snel mogelijk een curatage, zodat we dit een plekje kunnen geven en weer positief naar de toekomst kunnen kijken.

Veel sterkte!!
Groetjes Bianca

Hallo allemaal,ik heb vorige week zaterdag een miskraam gehad,eerst dachten ze nog aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap,maar afgelopen vrijdag hoorde ik dat het toch een miskraam was.Ben erg verdrietig maar wil wel graag opnieuw zwanger worden,wie weet wanneer dat weer kan/mag na een miskraam???Alvast bedankt,groetjes Anne

Hoi Yvonne,
Laat je nog weten hoe het met je gaat?
Bij mij heeft eergisteren de curetage plaatsgevonden. Wij zijn dus nog lang niet met onze gedachten bij een volgende zwangerschap. Al kan ik me indenken dat ik dan niet meer zo onbevangen was als nu. Ik blijf deze week nog thuis van mijn werk. Ik krijg wel heel veel lieve reacties van vrienden, fam. en collega's. Ook die geven mij weer moed voor de toekomst.

Tot mails
Groetjes Bianca

Hoi Yvonne,
enkele weken terug heb ik een miskraam gehad bij 13 weken. Mij is toen verteld dat de kans op een goede volgende zwangerschap net groot is als bij ieder ander. Blijf dus hoopvol! Neem de tijd om je verdriet te verwerken, het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat je veel steun krijgt van de mensen om je heen, dat heeft ons veel geholpen en helpt nog steeds. Ik ervaar wel, net als Bianca, dat het moeilijk is om weer net zo onbevangen te zijn als toen we voor de eerste keer zwanger probeerden te raken. Heel veel sterkte.
Groetjes, Conny

Hoi Ivonne,

Heel erg dat je een miskraam hebt gehad maar bekijk het positief. Ik ben moeder van een kindje met een aangeboren hartafwijking en ons zoontje is met de leeftijd van 14 maanden overleden. Ik heb me altijd afgevraagt waarom deze zwangerschap geen miskraam is geweest zodat we onze zoontje deze weg hebben kunnen besparen. En wat je zegt over het geen 2de keer aan te kunnen, je moest eens weten wat wij mensen allemaal aan kunnen.
Ik wens je een goede volgende zwangerschap toe maar weet als het weer mis gaat het in het belang van je kindje is.
Veel Liefs een Moeder zonder kindje.

hoi hoi sorry ik was ff druk vandaar mijn late reactie
ik ben de dag nadat ik mijn berichtje geplaatst heb ongesled geworden en ik had verkeerd gerekend dus ik ben niet zwanger
ben wel naar t ziekenhuis gegaan voor de zekrheid maar de gyn zei dat ik echt niet zwanger was dus mijn zorgen voor deze keer zijn voorbij
hartelijk bedankt voor jullie lieve reacties
allen ben ik t niet eens met de laaste reactie sorry hoor maar hoe kan ik of iemand anders t positief bekijken dat t beter was?
ik respecteer je mening hoor maar ik zou dat nooit kunen accepteren kan ook zijn dat ik t verkeerd opvat
maar jah
ik wens jullie ook heeeel veel sterkte
dikke kus van yvonne

Terug
Bovenaan