Opnieuw zwanger na miskraam

<p>Goedemorgen dames, </p><p>Ik heb 19 april dmv een echo te horen gekregen dat mijn lichaam onze zwangerschap had afgebroken. Ik was toen 7 weken zwanger. </p><p>Gister het heugelijke nieuws mogen brengen aan mn partner dat het slechts een maand later weer raak is. Clear blue gaf aan 1-2 weken, ik zou nu 4+6 weken ver zijn. </p><p>Nu merk ik alleen dat ik mezelf helemaal de kop gek maak een zo bang ben dat het weer mis gaat. Vorige keer gaf de test ook 1-2 aan, vorige keer haf ik het gevoel dat het raak was, nu niet, wat als de test her fout heeft noem maar op. Ik weet dat het verleden nog totaal geen invloed heeft, maar vind het zo moeilijk om blij en optimistisch te zijn op dit moment. </p><p>Heb verder geen vraag of iets, hoop misschien een beetje op herkenning van andere dames die hetzelfde hebben meegemaakt</p>

Hey, ik heb ook een miskraam gehad en was 2 maanden later weer zwanger dus ij herken je gevoel helemaal en heb dit eigenlijk tot de termijnecho gehad bij 12 weken en daarna heb ik pas echt genoten. Ik kan alleen maar zeggen probeer je niet te druk te maken en toch lekker te genieten! Ik heb nu een dochter van 12 weken in bed liggen dus probeer echt te genieten! En geef het aan bij je vk, ik mocht in het begin ook iets vaker komen omdat het de 2e zwangerschap was en de eerste mis was gegaan.

Ik vrees dat er niet zoveel is wat je kan doen tegen de onzekerheid, maar herkenbaar is het zeker. Ik heb nu na 5 zwangerschappen 1 kindje, en vanmorgen een heel licht tuurstreepje op een zwangerschapstest, te vroeg om blij te zijn in elk geval. Je kan evt over ongeveer een week nogmaals testen om te kijken of de test dan duidelijker is. 

Heb je trouwens iets van ovulatietesten/temperaturen gebruikt? 1-2 weken is wat licht voor 4+6 (4+5? want het was gisteren?), al kan het zeker ook wel kloppen, zeker meteen na een miskraam kan je cyclus wat van slag zijn en het langer duren voor je een eisprong hebt gehad. Ik zou gewoon een afspraak inplannen bij de verloskundige, en afwachten, veel meer kan je niet doen.

Overigens, blij en optimistisch zijn is helemaal geen vereiste, ook als je het allemaal mega spannend vind en nog niet echt blij kan zijn of regelmatig in huilen uitbarst door de spanning, kan je gewoon een gezonde zwangerschap hebben. Je hebt ook best iets vervelends meegemaakt, dus het is helemaal niet gek als je toch op z'n minst verder wilt zijn dan de vorige keer voordat je er wat meer vertrouwen in krijgt. Overleg dat ook gewoon met de verloskundige, dan heb je kans dat ze misschien sneller de echo maken bij je intake en je niet eerst alle vragenlijsten door hoeft te werken voordat je weet of het deze keer wel goed zit.
Heel veel sterkte met die spannende periode tot aan de eerste echo!

Hier 2 miskramen en 1 kindje. Nu voor de tweede hebben we de eerste biochemische zwangerschap ook alweer gehad. We hebben voor de eerste 4 jaar gedoe gehad. 
Dus ik herken het helemaal. Ik heb absoluut geen relaxte zwangerschap gehad. Tot de uitslag van de 20 weken echo was ik bang dat er iets mis was. En daarna voor een vroeggeboorte ivm een korte baarmoederhals. 
"Geniet ervan".... Het is voor mensen die gewoon makkelijk succesvol zwanger raken inderdaad lastig te snappen hoe moeilijk dat is. 
Deze gevoelens mogen er ook zijn hoor! Veel afleiding hielp bij mij wel een beetje. Mijn hersens met andere dingen bezig houden. Ik hoop dat je minime deze keer gewoon blijft zitten. 

Hey,
Ik heb in december een miskraam gehad. Inmiddels 18 weken zwanger. Die onzekerheid is voor mij heel herkenbaar en is er nog steeds. Eerst was mijn punt van zekerheid de echo met 7 weken, daarna de termijnecho, nu de 20-wekenecho, daarna zal het wel weer iets anders zijn. Ik denk dat dit blijft.

Ik hoop dat alles deze keer goed gaat bij je!

Hai Alyda, je bent zeker niet de enige. De onzekerheid is groot na een mk. In het topic
“5 weken zwanger: onzekerheid na MK”

Lees je nog meer lotgenoten ?
Heb vertrouwen in je lijf, en bij mij neemt de overheid elke week wat af. Ik zit nu op 10+ weken.

Dames heel erg bedankt voor jullie ervaringen. @ElsieJoy, ik vond hem zelf ook wat licht. Wel ovutesten gedaan en de eisprong zou rond dag 13 geweest moeten zijn. Wel een minibloeding gehad een dag voordat ik ongesteld moest worden, dacht aan een innesteling. Maar denk dat er daar ergens iets mis gegaan is want vanmorgen nog een test gedaan en zegt niet zwanger. 
Ik wacht het toch nog ff af, want snap er niets meer van. Ga er maar vanuit dan dat de Clearblue voor mij te onzeker is. Pas als er een goed lijntje komt te staan op een goedkope van de Etos ga ik het geloven..
Wordt er een beetje moedeloos van, maar goed. Kop d'r veur zou mn moeder zeggen en vol goede moed weer verder.

Hoi Alyda,

Wat vervelend dat je vorige week een negatieve zwangerschapstest in handen had, na eerst een positieve. Waar zwanger worden en blijven voor sommigen zo vanzelfsprekend lijkt, is dat voor velen niet het geval.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar heb je rekening gehouden met de mogelijkheid dat een zwangerschapstest nog geruime tijd positief kan zijn na een miskraam? Ik hoop met heel m’n hart dat je snel zekerheid hebt en een gevulde buik met een gezond kindje!

Liefs

Terug
Bovenaan