opnieuw zwanger raken

hallo,

Ik heb van de week waarschijnlijk een miskraam gehad. Ik ben er helemaal kapot van. Nu heb ik morgenochtend een afspraak voor een echo om te kijken of het vruchtje er nog zit, wat ik zeer betwijfel en eventueel ook een curretage als ik niet alles verloren heb. Wanneer kun je weer zwanger raken na een curretage of miskraam?
Ik wil zo graag snel een tweede kindje omdat ik niet te veel leeftijdsverschil wil tussen die 2 kleintjes.
Voor degene die ook een miskraam hebben gehad heel veel sterkte, weet precies hoe jullie je voelen.

Groetjes

Hopelijk is alles goed na je echo en blijkt het kindje er gewoon nog te zijn,als dit helaas niet het geval is en je het opnieuw zult moeten proberen gaat dit nooit snel genoeg naar je zin. Je leest vaak dat het beter is om twee of drie menstruaties te wachten voordat je het aktief weer probeert. Mijn VL zij dat dat niet zozeer nodig was en je lichaam het vanzelf weer toelaat als het er klaar voor is. Bij de een is dat al weer na een maand bij de ander later. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je eerste menstruatie erg tegen zal vallen en een grote teleurstelling zal zijn. Na mijn miskraam ( nu drie maanden geleden) ben ik pas twee keer ongesteld geworden er zat telkens ruim 40 dagen tussen. Kleine hoop maar toch weer na de test een teleurstelling. Mijn lichaam is er duidelijk nog niet klaar voor en hopelijk zal dat nu gauw herstellen zodat ik gauw weer zwanger ben. ps laat je even weten hoe het gegaan is vandaag, hopelijk heb je aan deze info niks.

Ik heb ook 3 maanden geleden een miskraam gehad en nog niet zwanger. Voor mij was het ook de tweede en wil het ook graag achter elkaar hebben.Maargoed de natuur moet zijn werk doen dus het is gewoon maar afwachten.Verwacht niet gelijk dat je snel weer zwanger raakt, want dat is dus niet zo.Was voor mij dat zeer zeker ook een terleurstelling.Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je gauw weer zwanger raak.

Het heeft bij mij na de curretage bijna 2 jaar geduurd voor ik weer zwanger was. Mijn ongesteldheid kwam na maanden pas weer goed op gang. Eigenlijk pas in de maand dat het kindje eigenlijk geboren had moeten worden. Maar ik denk dat ik een uitzondering ben. Technisch gesproken kun je meteen na een miskraam of curretage weer zwanger worden, zodra je menstruatie huishouding weer op orde is. Na een zwangerschap wordt ook aanbevolen om direct met anti conceptie te beginnen toch? Als je tenminste niet weer direct zwanger wil raken. Met een MK of een curretage is dat ook zo. Zodra bij jou de cyclus weer op gang is, kun je weer zwanger raken. Jammer genoeg is het allemaal theorie en weet je nooit wanneer het echt gebeurt.

Heel veel sterkte en succes gewenst in ieder geval

Er zijn als je een miskraam krijgt zonder complicaties (dus spontaan of een curretage die goed verloopt) geen medische redenen om niet meteen weer zwanger te worden. Je lichaam accepteerd het inderdaad pas weer als het daar klaar voor is.
Maar wat ook heel goed een blokkade kan zijn dat je niet snel weer zwanger wordt is dat je er te veel mee bezig bent. En aangezien jij heel graag wilt (jij niet alleen hoor) moet je het toch wat van je af proberen te zetten. Dus probeer er niet te krampachtig mee bezig te zijn.
Je hoort ze vaak hoor die verhalen dat ze al een tijdje bezig zijn en dan of op vakantie gaan of ze besluiten het een poosje te laten rusten en dan ineens... ja hoor zwanger.
Meid ik hoop dat het je snel weer allemaal voor de wind gaat, maar probeer er niet te erg mee bezig te zijn hoe moeilijk dat ook is.

Liefs Shadow

Terug
Bovenaan