Opnieuw zwanger worden

Hee,

Ik heb een vraag aan jullie wij willen in het nieuwe jaar proberen om zwanger te worden van ons 2e kindje. Is het ook normaal om een lichamelijk onderzoek te laten doen om te kijken of alles weer normaal is naar de eerste zwangerschap.
Ik had toen geen probleem met zwanger worden maar ik wil eigelijk gewoon weten of me lichaam er weer klaar voor is. Ervaringen?
 
In het algemeen wordt sterk afgeraden binnen 9 maanden weer te beginnen, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, en nieuwe reserves op te bouwen. Weet niet hoe lang het bij jou geleden is?
Zelf geen ervaring met iets dergelijks.
 
Wij zijn  wel via IUI zwanger geworden de eerste keer en daar zeiden ze al "voor een volgend kindje mag je het eerst weer een jaar zelf proberen". En als er tijdens je zwangerschap/bevalling geen complicaties waren zou ik ook niet zo goed weten wat voor check je zou willen laten doen? Heb er in ieder geval ook nog nooit van gehoord..behalve dan dat het afgeraden wordt om binnen een jaar ofzo weer zwanger te raken om je lijf de kans te geven aan te sterken. Maar ken genoeg mensen die veeeeel eerder zwanger werden dan dat en daar ging over het algemeen ook alles goed. 
 
Terug
Bovenaan