Oppas aan huis?

Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een hele flexibele oppas. Komt door mijn werk, ik werk in de zorg. En niet zoveel, maar toch komt het wel eens uit dat ik oppas moet hebben en dat mijn moeder of vriendin niet kan.

Heeft iemand ervaring mee met een oppas aan huis?
Zo ja gaat dat goed? En hoeveel moet je daar nou voor betalen?

Kan ik een briefje bij de supermarkt hangen of in de krant?? Of is dat niet betrouwbaar.
Je moet wel een vertrouwd iemand hebben die leuk en lief is voor je kindje.

Iemand tips voor mij?

Groetjes
 
probeer eens een gastouderbureau. Sommige bemiddelen ook bij oppas aan huis. Als je op internet zoekt in de telefoongids op gastouder in je plaats kun je zien of er 1 is bij jou in de buurt. Als je in een klein plaatsje woont kun je het beste even zoeken op een nabijgelegen grotere plaats.
 
Ik begrijp uit de vraag dat de vraagstelster een oppas zoekt zodat zij kan werken. Dat lijkt me niet een af en toe oppas. Voor een oppas op zaterdagavond kun je inderdaad beter terecht bij een oppascentrale. Maar voor een oppas die structureel oppast als je gaat werken is dat niet de oplossing. De kosten van gastouderbureau's verschillen enorm. Humanitas in Utrecht vraagt rond de 400 euro inschrijfgeld (geen garanties op succes en je bent het geld sowieso kwijt, schandalig wat mij betreft!). Ikzelf heb gebruik gemaakt van een gastouderbureau in Leiden en dat is heel betaalbaar. 75 euro inschrijfgeld. Dus dat kan enorm verschillen.
 
Terug
Bovenaan