Oppas aangeboden Maarssen/Utrecht

Zoekt u een lieve, betrouwbare, enthousiaste oppas die helemaal dol is op kinderen en 's avonds en soms 's middags bij u kan oppassen? Dan ben ik wellicht geschikt voor u! Ik weet dat dit niet echt een berichtje is voor het forum, maar ik hoopte er zo meer mensen mee te bereiken, als u ook eventueel andere mensen in gedacht heeft waar ik kan oppassen, mail mij dan aub: florie@dolfijn.nl
Dankuwel!!!!
Groetjes, Florie (16jarige scholier)
 
Hoi,

Ten eerste wat een verschrikkelijke gebeurtenis een kat zo kwijt te raken. Maar jou vraag was hoe vertel ik het. Vaak denken wij te moeilijk maar een kind van die leeftijd neemt met een simpele verklaring al genoegen. Bijvoorbeeld uitleggen dat hij dood is gegaan en als ze dan vraagt wat dat is zeggen dat het net zoiets is als dateen plantje doodgaat en het niet meer doet.
Ik heb mijn dochtertje verteld dat haar visje dood was gegaan en het niet meer deed, was kapot gegaan, ze vroeg verder nergens naar. Als iets nu het niet meer doet vraagt ze soms wel, is dood? Verdere uitleg helpt toch nog niet begrijpen ze niet. (mijn dochtertje is trouwens 2 jaar en 5 maand)Nu zal het met de poes misschien wat ingrijpender zijn omdat ze zo een goede band hadden maar bij die hele kleintjes gaat het meestal nog niet zo diep. Ik ben benieuwd hoe je hiermee bent omgegaan het blijft moeilijk. Ik hoop dat je er wat aan hebt. groetjes
 
Hallo visje
Bedankt voor je reactie. Ik heb het inderdaad proberen uit te leggen. Toch begrijpt ze het niet echt. Ze vraagt nog steeds naar hem. Ik heb de fout gemaakt door erbij te zeggen dat ze naar de poezenhemel is maar dat heeft het nog veel moeilijker voor haar gemaakt. Want nu vraagt ze bijvoorbeeld wanneer gaan we naar Tarzan in de hemel.
Ook zegt ze soms Tarzan wil hier niet meer wonen. Of hij is niet dood hij is bij zijn moeder.
Het enige wat helpt is haar zoveel mogelijk afleiden en leuke dingen doen.

groetjes vogeltje
 
hallo, onze hond is pas overleden en ons zoontje was toen ook 2 en half ik heb het zo eerlijk mogelijk proberen uit te leggen en vertelt dat onze hond bij de wolkjes is en dan kunnen we altijd samen zwaaien als het onweert zeggen we altijd dat de hond een feestje boven heeft. dit heeft heel goed bij hem geholpen want als hij verdrietig is kunnen we altijd naar de wolkjes kijken ik hoop dat dit een idee voor je is al heb je natuurlijk al iets vertelt hoop ik nog dat je er iets mee kan groetjes monique
 
Toen prinses Juliana was overleden had ik de t.v. aan staan. Onze dochter Maaike van 2 en een half vroeg wat dat allemaal was. Ik vertelde dat die mevrouw dood was; ze doet het niet meer. Zij kan niet meer eten, praten, lopen, slapen. Helemaal niks meer. Al die mensen hebben daar verdriet om want het was een aardige mevrouw.
Daar had ze vrede mee, leek het te snappen.
Als we het nu wel eens hebben over 'dood zijn' zoals een plantje of insect dan zegt ze zelf " als juliana he?"
Het feit dat iets het helemaal niet meer doet is heel begrijpelijk.
Wees gewoon eerlijk want later komen er misschien weer vragen over en moet je blijven liegen. En dat is niet prettig.
 
Terug
Bovenaan