oppas andere kindje als bevalling begint

hoi hoi,

ff een vraagje,

Hoe plannen jullie oppas voor  het oudste  kindje als de bevalling begint
en dan met name snachts ????

Ik heb een dochtertje van 2,5 jaar.
Overdag kan ik mijn ouders bellen en die komen Lieke dan ophalen..
Ze wonen hier 40 minuten vandaan.
Ook draaien ze allebei geregeld nachtdiensten..
Maar snachts?? hoe pakken jullie dit aan??

Als ik haar in bed laat ben ik bang dat ze wakker word..
En wat als ik naar naar het ziekenhuis moet heb ik toch iemand nodig
die op Lieke past...
Maar als Lieke snachts wakker word wil ze alleen maar mama mama.. en
echt geen buurvrouw ofzo..

HELP !!! hoe pakken jullie dit aan????

xxx simone

hoi simone,

lastig he,helemaal met je eens.
maar ik heb mijn jongen er zo op voor bereid,dat ze weten dat zodra de bevalling begint ze even bij mijn vriendin gaan logeren en zodra de kleine er is ze "gelijk"mogen komen kijken.
dus ook al is het nou dag of midden in de nacht,ze gaan dan   gewoon even logeren.
en als er dan even een traantje of opstand uitbreekt moeten we allemaal even strek zijn.
maar ik wil er onder geen beding mijn kinderen bij hebben.
mijn man is ook niet bij de bevalling,de enigste die er voor me zal zijn is mijn beste vriendin en die verheugt zich er al helemaal op.
en mijn andere goede vriendin past dus op de kinderen,hun bedjes staan al klaar,want ik zal ook een paar dagen in het zh moeten blijven.
en je zult misschien er nog van staan te kijken hoe goed jouw kleine meid het doet.
ik zou het haar vantevoren proberen uit te leggen,in zover dat bij een 2,5 jarige kan.

sterkte,christel

afhankelijk van het toijdstip en de dag bellen wij schoonzusje, 30 minuten, ouders, 75 minuten of schoonvader openbaar vervoer 1uur, die kunnen dan komen. Door de week,'s nachts mijn ouders, die werken niet meer. in weekend schoonzusje, die is er het snelst, overdag opa, tot die tijd nemen we de kleine mee naar ziekenhuis.
Tot de familie is gearriveerd komt mijn buurvrouw hier zitten.
Hij wordt bijna nooit wakker 'snachts, als dat nu wel gebeurd, dan is dat jammer, daar komt hij echt wel weer overheen, iedereen is altijd hardstikke lief voor hem.

Wij hebben de buren gevraagd of ons zoontje daar heen mag. Hij mag daar dag en nacht heen, maar ma t/m wo moeten ze beiden werken. Voor die dagen hebben we onze vaste oppas gevraagd, die van ma t/m do overdag oppast. Op do gaat hij so wie so al naar de creche.

Het wordt alleen ingewikkeld als de bevalling erg lang duurt en ons kereltje van de ene naar de andere moet. maar de buren wonen, uiteraard, naast ons en de oppas 2 straten verderop.

Verder verwacht ik dat mijn ouders heel snel op de stoep zullen staan als ze weten dat het begint, maar die wonen 5 kwartier rijden hier vandaan en werken beide nog gedeeltelijk. Het is dus ook een beetje afhankelijk van of zij kunnen en of wij ze al latenw weten dat er wat gebeurt.

greet

Hai

Ook ik had dat probleem en was dagen aan het malen en denken hoe moet ik dat doen.

Om half zes lichte weeen, mijn moeder gebeld, die was er om 19.00 uur
Kinderen naar bed gebracht oudste is 5 en de jongste 17 maanden.
de oudste had doorgeslapen maar de jongste zette het op krijsen maar na een uur was die rustig. hij wilde niet bij me moeder en ook niet bij ze vader, dus had ik hem zelf rustig gemaakt. ( na dat ze me vliezen had gebroken)
om half 21.16 bevallen van een dochter.

het komt allemaal wel goed gaat vanzelf.
het loopt toch zoals het wezen moet ahhahah.

groetjes

Wij hebben met alle ouders afgesproken dat we ze mogen bellen wanneer het nodig is. Ze wonen beide 10 minuten van ons vandaan, dus allemaal wel te doen. Het liefst bel ik natuurlijk mijn eigen ouders, maar ja die werken nog een paar dagen en helaas heeft mijn moeder geen rijbewijs.

We gaan het wel zien, hopelijk heel snel

Groetjes
Tessa (38+1 weken)

Ik vraag me ook af hoe dat gaat, ik hoop natuurlijk mijn dochtertje naar bed te brengen en dat ze de volgende morgen een broertje of zusje heeft. Maar okee ik weet ook dat ze snel wakker wordt en wie zegt wanneer het allemaal begint. Overdag is geen probleem, mijn ouders wonen dichtbij en mijn schoonouders ook. Dus genoeg achterwacht. Maar 's nachts lijkt me wel lastig. Gelukkig wonen de grootouders  heel dichtbij, dus mijn man zou echt binnen no time terug zijn.
We zien wel.
Fleur (39+1)

Terug
Bovenaan