<p style="text-align: left;">Dag dames (heren),</p><p>Even wat achtergrond informatie.</p><p>Ik had heel netjes binnen de gewenste tijd mij ingeschreven bij een kinderdagverblijf (zelfs iets daarvoor). Toen ons dochtertje zo'n 5/6 weken was kwam ik er achter dat de opvang failliet was gegaan en een doorstart had gemaakt.. ik ging ze dus bellen. Ze wisten van mijn inschrijving maar wilde me toch alleen de vrijdag toezeggen en niet de donderdag (ivm de tijden die ik werk).. hier kwam ik dus vrij last minute zelf achter maar ik kon inmiddels op mijn werk ook niet meer van dagen veranderen want ze hadden het rooster op mijn wens al helemaal omgegooid, ook voor mijn hele team (wel in overleg)..</p><p>Ik ben toen dus op zoek gegaan naar een alternatief en kwam bij een gastouder terecht. </p><p>Nu het dilemma:</p><p>Gastouder is een leuke gastouder, zorgt goed voor onze dochter, het probleem is alleen de communicatie blijft mis gaan.. vooral over vakanties (dat ze verkeerde weken door geeft, ik het meerdere malen navraag (was de bouwvak van een andere regio) , ze bevestigd dat het klopt om daar vervolgens aan het begin vd vakantie op terug te komen waardoor ik ineens zonder oppas zit.. in de kerstvakantie zeggen dat ze me verkeerd begrepen heeft, terwijl ze nog zei dat ze in die week dan alleen onze dochter zou hebben dus dat wist ze maar ze ging een week weg. Dit hoorde ik op de vrijdag dat de kerstvakantie in ging).. nu mocht mijn dochtertje om bepaalde reden niet bij haar komen maar wilde ze me toch laten betalen etc.</p><p>Wij zijn bang dat deze miscommunicatie straks voor grote problemen kan gaan zorgen en willen dat dus voor zijn. Ook omdat we onze dochter toevertrouwen aan haar terwijl ze haar kind met de auto naar school brengt (volgens mij iets van ong. 20 min. Rijden).</p><p>Nu heb ik mooie alternatieven gevonden maar daar zit dus nu ook het probleem.</p><p>We hebben een andere lieve gastouder gevonden maar die wil de vrijdagen af gaan bouwen. Wel wil ze dit tot de zomer voor mij doen (dan kan ik praten over een nieuw rooster omdat wij seizoensgebonden werken).. nu is het alleen heel lastig als zij bijv. Ziek is of vakantie o.i.d. nu hebben we een super mooi KdV gevonden, schuin tegenover mijn werk waar ik haar graag naar toe zou brengen alleen daar hebben ze op de donderdag nog geen plek (ze gaan in de zomer wel uitbreiden maar daar is nu een wachtlijst voor).. bijkomend nadeel is dat ik op maandagen vaak cursussen en vergaderingen heb maar dan kan ik haar niet voor die paar uurtjes brengen maar moet ik de hele dag af nemen... (kan haar dan wel die tijden brengen maar betaal de hele dag)..</p><p>Nu wil ik ook van gastouderbureau overstappen omdat deze waar we nu zitten heel duur is en als ik ze nodig heb zijn ze slecht bereikbaar (1 regio manager voor Utrecht en omliggende dorpen).. </p><p>Voor ons zou het meest ideale een combi van dit alles zijn.. maar hoe dan? Hoe regel ik Dit? Vanwege de opzegtermijnen wil ik het eigenlijk vandaag of morgen regelen want dan kan ze vanaf 1 maart over, anders pas per 1 april vrees ik (de een zegt een kalendermaand opzegtermijn terwijl een ander weer zegt dat dat wettelijk 30 dagen is vanaf de dag van opzegging)..</p><p>Wij zouden graag de gastouder voor donderdag en kdv voor vrijdag doen. De gastouder dan ook voor mijn cursusdagen en vergaderingen etc. Het andere gastouderbureau rekent alleen een uurtarief over de afgenomen uren dus als ik 3 uur afneem rekenen ze 3 uur, als ze die maand 40 uur gaat dan voor 40 uur.. </p><p>Ik heb niet zo'n hoog loon dus deze optie is alleen mogelijk als ik dan financieel uit kom. Maar hoe beteken je dat als ze naar een gastouder gaat (maximale vergoeding 6,15 haar uurtarief is 5,50) en naar kinderdagverblijf (uurtarief en maximale vergoeding zijn allebei 8,02)</p><p>Wie kan mij helpen??</p><p>Sorry voor mijn lange verhaal.. fijn dat je nog niet afgehaakt bent.. ik hoop dat iemand mij kan helpen </p><p>Alvast bedankt!</p>