Oppas kerk

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik vroeg me af wanneer jullie je kindje voor het eerst naar de oppas van de kerk deden. (Als je natuurlijk naar de kerk gaat ;) )</p><p> </p>

Bij ons op de crèche worden baby's meestal direct meegenomen zodra de moeder weer in staat is zelf naar de kerk te gaan. Verschilt wel per gezin.
Gewoon een keer proberen, merk je t vanzelf!
En een dipje hebben ze (bijna) allemaal wel een keer, maar das vaak rond 9 maanden pas..

Ik heb het voor het eerst gedaan toen ze 5 maanden was. Ik heb haar eerst in een draagdoek mee gehad in de kerk. Maar op een gegeven moment sliep ze daar niet meer in en was dat niet meer prettig. 
Vond het wel spannend, onze dochter heeft een groeiachterstand waardoor ze ook een stuk kleiner is dan normaal voor haar leeftijd. Dus daardoor ben ik misschien ook wel wat voorzichtiger. Maar uiteindelijk vind ik het heel fijn. 

Ik ben na haar doop eind januari nog niet weer geweest en daarvoor ook niet. Durf het nog niet aan. Vooral ook omdat ik zelf nog maar 2/3 iaar naar de kerk ga en dus niet iedereen ken en wil haar nog niet bij iemand achterlaten die ik niet ken 

Terug
Bovenaan