Oppas meisje

<p>Hoi hoi, </p><p>Ons zoontje is bijna 3 maanden. Als hij 5 maanden oud is ga ik weer werken en gaat hij naar het kinderdagverblijf. Het leek mij een mooi moment om dan ook op zoek te gaan naar een oppas voor s avonds af en toe.</p><p>Ik vroeg me af of jullie mee willen denken en ervaring hebben hiermee. </p><p>- is het reëel om met 5 maanden af en toe een avondje weg te gaan samen en iemand op te laten passen? </p><p>- welke leeftijd moet het oppas meisje zijn? Ik zat zelf te denken aan minimaal 16?</p><p>Of wellicht iemand die bijv bezig is met een spw opleiding? Maar dan is zo iemand natuurlijk al wel wat ouder. </p><p>- wat is een reëel uurtarief? </p><p>Tja en een beetje moeilijke vraag maar ja.. Hoe weet je dat iemand te vertrouwen is? Hoe hebben jullie dit gedaan? </p><p> </p>

Kwa leeftijd kun je dan zeker al een avondje weg hoor. Hebben wij al gedaan toen ze een maand of 3 waren.
Met oppassen hebben wij geen ervaring. Wij hebben het geluk dat mijn schoonouders in de buurt wonen en af en toe ‘s avonds komen oppassen.

Onze zoon bleef het eerst bij een babysit toen hij 3,5 maanden was (ging toen wel al naar het kinderdagverblijf, dus we waren het achterlaten al wel wat gewoon), sindsdien al een 3-tal keer. Het is een meisje dat ik al kende en waarvan ik wist dat ze babysitte. Ze is wel al 25. Voor een baby'tje zou ik toch graag een +18-jarige hebben... Toch al wat meer verantwoordelijkheidszin moest er iets gebeuren... 
Qua tarief hoor ik vanalles tussen 5 en 10 euro. Wij hebben 7 euro afgesproken. 

Natuurlijk kunnen jullie een avondje samen weg! Zal vast heel goed doen. Ik heb ook geen ervaring met een oppas, behalve (schoon)ouders. Je zou eens op de opvang kunnen vragen of zij iemand weten. Je hebt daar ook wel vaker stagiaires lopen, die misschien best wel een avondje wat willen verdienen. Voordeel is dan dat ze je kindje al kennen. 

Wij hebben een meisje uit de straat van 16. Haar moeder is ook altijd in de buurt mocht er wat zijn wat zij niet zou kunnen oplossen. Onze dochter was als baby echt gemakkelijk en sliep eigenlijk altijd al als zij kwam, of ze gaf de laatste fles en verschoning en legde haar dan in bed. Ze is eerst een keer gekomen zodat ze aan elkaar konden wennen en zodat ze wist hoe ze de fles en alles moest doen. Nooit problemen gehad, terwijl wij het eerste gezin met baby waren waar ze bij oppaste. Uurtarief was toen 4 euro

Wij betalen oppas van 19 rond de 6 euro per uur voor savonds. We ronden altijd af naar boven bij afrekenen. Dit was eerst voor 1 kind en nu voor 2.

Terug
Bovenaan