oppas moeder

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie, als mijn kindje geboren is wil ik thuis blijven en daar naast wil ik dan bij mij aan huis op een kindje van iemand anders gaan passen. Mijn vraag aan jullie is, als jullie gebruik maken van een oppas moeder hoeveel betalen jullie daar voor, gaat dat per uur of dag deel, moeten jullie dan zelf eten en luiers mee geven of heeft de oppas moeder die zelf?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

liefs
lot
 
Ik maakte zelf gebruik van een gastouder via een gastouderbureau. Ik bracht mijn kind naar de gastouder toe en zij kreeg daarvoor 3 euro per uur. Dat is een heel normaal tarief en dan nam ik zelf luiers/luierdoekjes mee. Het is ook een normaal iets om een vergoeding te betalen voor de lunch/tussendoortjes, maar dat hoefde niet van mijn gastouder.
 
Het is inderdaad handig om je aan te sluiten bij een gastouderbureau. Kijk eens of er 1 bij jou in je woonplaats is. De meesten hebben voorlichtingsavonden voor toekomstige gastouders. Dan kun je kijken of het wat voor jou is.
 
Over het algemeen geeft de vraagouder de luiers, billendoekjes, flesvoeding en groente- of fruithapje mee naar de gastouder. Jij hoeft dus in principe niets extra in huis te halen. Datzelfde geldt voor box, campingbedje, wipstoeltje e.d.
 
Terug
Bovenaan