oppas of logeren

hoi allemaal

wie heeft de kleine al naar de oppas gebracht of een keer uit logeren?
wij nog niet...ja mijn moeder heeft wel eens opgepast, maar echt een hele dag weg of uit logeren hebben we nog niet meegemaakt.
ergens wil ik het ook niet....het gevoel dat het dan niet goed gaat ofzo, dat ze hem oppakken als hij juist even in slaap moet huilen of juist laten liggen als hij overstuur is.
het klinkt misschien wat raar, maar ik heb het idee dat ik het als enige weet hoe het moet en of een ander het niet kan ofzo....onzin natuurlijk, maar het gevoel speelt wel door me hoofd.
hoe gaan jullie hiermee om? want het lijkt me ergens ook wel weer lekker om even uit te slapen..erg he?!

ik heb vorige week onze zoon bij mijn zus gebracht zodat ik naar een uitje van mijn werk kon, Mijn vriend was die dag aan het werk en heeft savonds onze man opgehaald.

Het was wel even raar om hem achter te laten maar ik vond het ook wel lekker om een middag en avond iets anders aan de hand te hebben. Maar daarentegen was het ook wel weer leuk om thuis te komen en mijn 2 mannen weer te zien na zo'n dag.

Echt onze man bij iemand laten slapen ben ik ook nog huiverig over. Maar ik doe dit ook nog niet graag aangezien hij om half 5 nog een fles krijgt...vind ik toch vreemd dat iemand anders hun bed uit moet om de fles te geven.

Misschien dat je eerst eens een avondje kunt proberen? ga je zelf lekker uitgebreid uit eten en haal je je kind daarna weer op. Bevalt het goed kun je daarna eens bedenken om je kind uit logeren te sturen...

iedereen zal eht anders doen dan jijzelf gewend ben. Accepteren :) zal moeilijk zijn maar die ene dag een iets andere manier kan geen kwaad hoor.

Mijn zoontje (11 weken) is al vier keer wezen logeren! Bij mijn schoonzus, schoonouders en twee keer bij mijn ouders. En ja het gaat anders dan zoals ik het doe, maar dat moet je maar accepteren en de volgende dag doe je het weer op jou manier! De kleine gaat straks ook naar oppas en KDV, dus dan zal het ook anders gaan.. Moeten ze ook leren..

Ik ben van augustus, maar vind het zelf erg moeilijk om Roan weg te brengen. We hebben een moeilijke start gemaakt denk dat dat ook mee speelt. Sinds vorige week, Roan is nu 16 wk, ben ik weer aan het werk. Dit valt erg tegen.

Ik had niet gedacht dat ik zo zou zijn maar toch wel Haha. Ik heb een boekje gekocht, en hierin heb ik alles van Roan opgeschreven, wát ik doe wát hij doet vanaf het moment dat hij wakker wordt, tot hij weer gaat slapen, wát er is als hij huilt en wát dan het beste helpt. Noem het op en het staat erin. Nu moet ik er héél erg om lachen maar het is toch een soort handreiking voor degene die komt oppassen.

En één ding, niets doen wát niet fijn voelt. Je voelt zelf wel wanneer je eraan toe bent!

wat een goede tip om echt ALLES te noteren! ga ik zeker ook doen.
onze man is namelijk heeeel gevoelig voor prikkels en hecht heeeel veel waarde aan regelmaat. daarom zou ik het ook zo vervelend vinden als iemand anders het anders doet allemaal.
ik ga deze tips zeker gebruiken, dank jullie wel!

met oppassen heb ik haar al een aantal keer weggebracht. Ze is nu 9 weken en heb haar 4 keer een hele dag en denk z'n 3 keer een aantal uurtjes en vond het wel erg lekker. Mijn man ziet er erg tegen op Het logeren zou ik niet erg vinden maar mijn man ziet het nog niet zitten.
Ookal slaapt ze nu door van 21.30 uur tot 6.00 uur. Maar goed we moeten er allebei een goed gevoel bij hebben.
Maar vond het heerlijk tijd voor mezelf te hebben en even geen mama te zijn......

succes ermee

Ik moet er ook nog niet aan denken..... Vanaf 9 januari moet ik weer werken en dan is papa 1 dag thuis en gaat ze 2 dagen naar mijn moeder. KDV pas vanaf augustus 2012, als ze wat groter is....
Ik schrijf alles op zodat ik een handleiding mee kan geven..... Ben erg benieuwd. Dinsdag gaat ze een dagje 'proef draaien' bij oma!

Terug
Bovenaan